• L E A

Ont från amrhålan som strålar in i bröstet?!

Jag har nu i två dagar haft så ont på vänster sida. Det kommer från armhålan och strålar in i bröstet. Jag har känt o klämt men finner inget konstigt. Gör också ont på sidan längst revbenen och längst hela armen... Käns som någon trampat på min arm. Va i sjutton kan detta vara?! Cancerspöket vaknar till liv direkt
    Igår kväll tog jag en ipren och två alvedon, då sov jag som en stock.

• Svar på tråden Ont från amrhålan som strålar in i bröstet?!
  • L E A
    Kaosmamma skrev 2010-10-03 00:09:54 följande:
    Jag fick en rejäl knöl i vänstra armhålan som jag hade väldigt ont av och det strålade.. Var en körtel och nu är den borta.. Trodde oxå först cancer då min pappa dog i det.. Men som sagt, det var ingen fara..
    Jag har inga knölar för både jag och min man har känt. Både när jag legat ner o suttit upp. Han kände o gick igenom allt väldigt försiktigt och kunde inte känna nått inte jag heller för den delen...

Beklagar att du misst din far snart finns det nog inte en familj som inte blivit drabbad
  • Kaosmamma

Lea: tror att svullna körtlar kan ligga såpass att man inte känner dem.. Eller så kanske du har en sträckning eller inflammation? Tror du var mammaledig va? Bär du ofta på vänster sida?

Tack. Ja hemska sjukdom.. Var 19 år och min bror 8 år när han gick bort.

Hoppas det släpper snart iaf, inte kul att ha ont :(

• L E A
    Kaosmamma skrev 2010-10-03 00:24:49 följande:
    Lea: tror att svullna körtlar kan ligga såpass att man inte känner dem.. Eller så kanske du har en sträckning eller inflammation? Tror du var mammaledig va? Bär du ofta på vänster sida?

Tack. Ja hemska sjukdom.. Var 19 år och min bror 8 år när han gick bort.

Hoppas det släpper snart iaf, inte kul att ha ont :(
    Hoppas verkligen att det släpper. Nu har jag känningar i högra sidan också. Ja, jag bär myceket. Stora killen ska ju på olika aktiviteter så barn ska packas ner i bilen, väskor bärasin mm. Jag tror att babyskyddet ligger bakom allt måste jag säga. Har gracos babyskydd som är sååå klumpig att bära. Jag bollar mellan höger o vänster när jag bär men bär för den är så klumpig.

Nu ska jag ta lite ipren o sen ska jag nog värma vetebältet o kramas med den...
  • L E A

Har sovit ganska bra! Har lite ont men nu mera från ryggen ner mot revbenen! Vetebältet är så skönt att ha runt! Den har gått varm här. 1ipren och 1panodil extend blev det

• Anonym (F)

Cancer gör oftast inte ont heller.

• L E A

Anonym F, jag är nästan övertygad om att det är en sträckning. Hoppas att det går över!

• Sinne

Jag har haft exakt så, fast det är lite olika från gång till gång. Varit hos läkaren en gång för det och mycket riktigt som jag trodde , bröstmuskeln var (och är) det som spökar. Har en liten dotter jag bär en del på. Hinner liksom aldrig bli helt bra innan det blir sämre igen. Var superobehagligt!

• L E A

Sinne, kunde du hitta punkter där det gjorde extremt ont om du rörde vid dom?! För jag har hittat tre sånna punkter, en bak på ryggen, en längre ner mot revbenen och en mitt i armhålan något mot själva bröstet. Det är inga knölar eller så när man känner så käns det som en sena men gör ont. Precis som någon satt en kniv på en där och vrider runt med den!

• L E A

Var till BVC med lillen igår. Sprang då på min fina läkare. Hon var nästan 100 på att det var en sträckning i bröstmysklerna. Hon skickade mig över till sjukgymnasten så där fick jag tid nästa vecka. Igår kväll var jag sen hemma hos en vännina som är massör. Hon knådade lite så idag är det ömt. Sover så oroligt om nätterna så jag är super trött på dagarna. Zon ipren o panodil är det som gäller!

• agirlnamejassa

hej har lika dant som dig har bert på somen från han var nyfödd till han var över 1året fortfarande bär ja på han eftersom han ej går själv. Jag har jätte ont i sidan av revbenen går ut i bröstet och gör så ont i armen var på vårdcentralen dem sa att jag hade slitet ut armen.

• Anonym (Undrar)

satt och googlade då jag har problem med att jag har ont i vänster bröst på vänster sida... strålar mot armhålan och ner i armen samt ner på vänster sida...

Jag har engång redan åkt in för att jag ringde sjukvårdsupplysningen och de sa till mig att göra det, jag kom in på akuten och de kollade direkt och det var inte mitt hjärta... de höll mig kvar över natten och sa att de skulle kolla upp mig men ingen... tillslut när jag skrevs ut så sa de att det var för att jag hade haft så bra värden så därför tyckte de inte det var nödvändigt. De sa att smärtan helt enkelt kommer gå över men inget om varför eller vad.... 

Men nu idag är det värre än någonsin... SÅ IRRITERANDE!!!

Det har varit så här nu i några månader från och till (sjukhuset skedde för en vecka sedan) 

• Helenak

Hej såg att någon skrivit på denna tråden nyss . Jag tror faktiskt allt kommer från magen . Har haft ont i vad jag tyckt hjärtat eller där hjärtat sitter med strålning ut i armhåla / axel . Och tro mig har med varit på akuten och läkaren x antal gånger då ja man är livrädd för något med hjärtat men ja även cancer . Fick inte heller några vettiga svar förutom inflamation , överbelastning i arm och mm . Men nu för ett år sedan ( och då har detta hållt på sen 2010 när jag fick mitt fösta barn ) så fick jag äntligen svaret . Det kommer från magen . Det är lite stress och magkatarr och halsbränna i ett så trycker det över vänster sida och arm . Jag trodde inte på det alls för jag hade ju inte haft ont i magen eller känner något där alls . Men då fick jag en tablett mot magen och kort där efter försvann smärtan . Tytt hade jag gått med det så länge fast jag tycker att jag inte stressar så gör man väl det har nu två barn med 1,5 års skillnad och dels har ju kroppen fått stå ut med två täta graviditeter sen allt man skall göra med som är mysigt kan stressa en , babysim, fika med allt och alla . Man jämför sig med alla andra mammor hela tiden och fast man inte tycker det själv just då så blir det stressmage av det . Tyvärr gick det så långt här att jag fick akutopererad min galla i somras. Och inte förrän då vaknade jag up och kände vad som är viktigast för mig och min familj . Så var försiktiga med lök, röd paprika , päron, ägg och ta det lugnt och köpt omeprasol på akoteket så skall du se att den där känslan i arm mot bröst försvinner :)

Svar på tråden Ont från amrhålan som strålar in i bröstet?!