• Qetesh

Använd inte Nestle!!!

Oj, vet inte hur många gånger detta varit uppe här inne på familjeliv, 100 ggr kanske.
    Så JA, det visste jag...

Jag vet också att semper har otroligt mkt socker i sin mat, nästan "alla" bebbar får ont i magen och att det hänt både en och två gånger att barnmatsburkar varit mögliga INNAN bäst före-datum.

Alltså, skittragiskt med allt det SÄGS att nestle gör-
    men ur MIN dotters perspektiv anser jag att nestle har bäst råvaror, godast råvaror och bäst info om barns mat- semper suger!

• Qetesh

Tycker fortfarande det är lika kul att undersökningar visar att mer än varannan barnfamilj tar sina barn till mcdonalds-
    DÄR SNACKAR VI LIK I GARDEROBEN!

• Qetesh

nikon:

Jo, det stämmer. Nu har det helt tagit bort sockret förutom sötning i fruktpureer-
    semper har ENORMA mängder i allt.
    Nu är jag inte sååå känslig med socker men det är ju helt hysteriskt här på flö med socker så jag använde det som argmnet

• Qetesh

titti och mini:

det är det inte. NU vet jag inte, men när jag var i tioårsåldern var jag bästis med en tjej frpn chile och hennes mamma berättade att när de var små (alltså
    så fick de coca cola ocv och många gör så än ifag.

• Qetesh

Nån kan inte göra ALLT men alla kan göra NÅGOT-
    sen VAD man väljer att tro på är ju upp till varje människa.
    I slutänden är det lika bra att skänka pengar till röda korset som att bojkotta mcdonaldsbarn arbetare,
    det man tro på!

Svar på tråden Använd inte Nestle!!!