Inlägg från: Fragglerock |Visa alla inlägg
  • Fragglerock

Använd inte Nestle!!!

Men då kan man ju dra allt ett steg längre - inte ha kläder som är tillverkade i länder med dålig kontroll, det vill säga barnarbetare. Inte ha läderskor för det är synd om djuren, inte använda Colgate för de testar alla sina saker på djur, inte ge barnen smågodis för det innehåller bensin...å här sitter ni ä ältar socker när det finns värre skit att stoppa i de små! Bla blah...att folk ens orkar...så känner jag i alla fall!

Nu ska jag gå och käka en Lion å såååå gött det kommer va!

• Fragglerock

Näeva...missförstå mig rätt...det jag menar är att det är så mycket annat skit som kommer i skymundan medans tjafset om Nestlé pågått sedan åttiotalet så vitt jag vet. Men vissa som säkert sitter å bojkottar Nestlés barn mat proppar säkert i sig annat från samma koncern och är säkert inte medveten om andra minst lika viktiga saker...so...man kan faktiskt bojkotta saker i det tysta, det gör inte alltid bäst nytta att skrika sig hes! Å by the way, jag tänker fortfarande käka min Lion!

• Fragglerock

Förklara gärna varför en bojkott mot Colgate inte skulle fungera? I mitten av 90-talet var Colgate verkligen på tapeten och vidriga bilder av deras djurförsök spreds i massmedia, men det dog ut fort...undrar varför?

Svar på tråden Använd inte Nestle!!!