Använd inte Nestle!!!
and there we go again.....
Hur länge ska nestle bojkottas? jag menar denna debatt har pågått så länge nu utan resultat och jag tror knappast det kommer att bli något resultat av det heller..
problemet med otillräcklig information i uländerna är ju åtgärdad, kan det då inte få vara bra då?Jag tror för mitt liv inte att nestles tanke var att orsaka barns död pga ersättningen, jag tror att grundtanken i konseptet var bra, sen är det ju tragiskt att mammorna där inte förstog att vattnet skulle kokas tex..
jag har faktiskt efter alla dessa debatter ännu ej sett någon typ av "bevis" tex siffror över antalet döda pga ersättning, det skulle vara hemskt interessant att se!
Jag har svårt att bara lyssna och tro på propaganda utan att få se bevis.
Jag har bara sett texter såsom tidningar och liknande, många har vi ju förmågan att skriva en text på ett sådant sätt som drar till sig folks intresse, sen hurvida allt stämmer till punkt och pricka det tåls väl att tänka på.
Sen är ju vi människor som så att vi lyssnar på sådant som låter hemskt sådant som vi tar till oss känslomässigt, nyheter, speciellt tidningar vet detta och spelar på detta genom att förstora upp all, få det att låta så mycket hemskare än vad det i från början var, för att det säljer tidningen.
det finns en herrans massa "bättre" grejjer att bojkotta som vi faktist i enad trupp kan förändra, pälsuppfödning för att ta ett exempel.