• Moonis

Använd inte Nestle!!!

Har inte läst hela tråden men i U-länderna e det ofta mycket svält o eftersom mammorna kanske inte får i sig den näringen dom behöver så påverkar det kvaliten på bröstmjölken oxå.
    Därför kan det va nödvändigt för många o ha ersättning, då måste dom oxå få veta att det finns alternativ. Så jag ser inget fel med att göra reklam för det där, däremot måste mammorna bli informerade om att vattnet måste kokas.
    Hur ska annars dom mammorna som inte kan amma göra, se sitt barn svälta?

• Moonis

Titti o mini: Om dom nu e så pass fattiga, tror du inte dom då hellre ammar om dom kan än köper ersättning.
    Sen e ju reklam information om att det finns alternativ om ammningen inte fungerar.
    Om man nu tar bort reklamen (informationen) om ersättning, hur blir det då med barnen vars mammor inte kan amma o inte kan lämna till någon annan heller?
    Ska dom få svälta för vi i västvärlden har fått för oss att propagera för ammning till vilket pris som helst (nästan).
    Det dom behöver är o upplysas om hur viktigt det e o koka vattnet.

fantasy: Håller helt med, bra skrivet.

• Moonis

Tutilure: Förstår inte hur ni kan säga att det e skillnad på reklam o information. E samma sak, man informerar om en produkt.
    Fiins det någon fakta för att det e det dom propagerat för, för det dom skriver i tidningar ska man ta med en nypa salt.
    Sen handlar det ju om hur stor näring man har i bröstmjölken. Som jag skrev innan så e det mycket fattigt o bröstmjölken påverkas ju av att dom själva inte får i sig det dom behöver.
    Då måste det ju finnas alternativ o dom måste informeras om det alternativet.
    Självklart vill man det bästa för barnet, o har du inte näringsrik mjölk själv så e ju ersättning för barnets bästa.
    Anledningen till att kanske barn dör är inte pgv. ersättningen utan att dom inte kokar vattnet.
    Det e det dom oxå måste informeras om att ALLTID koka vattnet.

• Moonis

Tutilure: Men vet man hur många det e som slutar amma för o ge ersättning. Finns det någon siffra på det eller e det vad som står i tidningar.
    Det kan ju faktiskt va så att många inte har tillräckligt pgv. det jag skrev ovanför, varför anta att dom flesta kan amma...

• Moonis

Lykiska: Men finns det verkligen något negativt med ersättning om man inte kan amma?
    Ersättning e ju en räddning för dom som inte kan amma, va e det negativa i det?
    O va e det för negativt o veta att det finns alternativ om ammningen inte skulle fungera?
    Så på vilket sätt gör Nestle fel i att informera läkare(stog att det oxå va fel) o mammor om produkten?

Jag tror verkligen att i dom länderna (som Lille Kylle skrev) hellre ammar eftersom det kostar en del o ge ersättning.

Sen blev jag lite besviken över att dom inte informerar om ersättningen på deras sida när jag verkligen behövde det.
    Tycker allt blir så överdrivet...

• Moonis

Tänkte bara skriva oxå att tänk om man nu står där med ens barn som skriker för han/hon inte blir mätt, då hade jag verkligen velat bli informerad innan om att det finns alternativ så jag slipper stå där helt förtvivlad som många faktiskt gör idag.
    Människor har rätt o veta att det finns, ALLA människor.

Svar på tråden Använd inte Nestle!!!