Inlägg från: Titti och mini |Visa alla inlägg
  • Titti och mini

Använd inte Nestle!!!

Bra att du tar upp detta TS Det har funnits många trådar, ja, men ändå är det jättemånga som tex tror att detta är gamal skåpmat o att Nestlé skärpt sig, så är tyvärr inte fallet utan de bedriver sin oetiska o ibland mkt aggresiva marknadsföring i tredje världen, förut främst Afrika - idag mkt även i Asien.

Här är den senste rapporten från IBFAN som är en stor obunden organisation som arbetar för kvinnor o barns välmående

www.ibfan.org/english/pdfs/btr04.pdf

Att hålla reda på Nestlé produkter tycker jag faktiskt inte är så svårt. Idag står det Nestlé på mkt o listor finns

Jag har dock full förståelse för er som kör NAN eftersom vi i Sverige har ett mkt litet utbud av ersättning. Dock tror jag de flesta kan klara av att skipa Nestlés övriga produkter. Läser man på om hur de beteer sig så kan jag lova att man inte vill handla av dem längre

• Titti och mini

Åter igen ser att många tror Nestlé slutat - de har de INTE gjort på ngt vis! På många sätt beteer de sig värre idag

• Titti och mini

SweetStarAngel - för att de får höra att det är det bästa för barnet. På BB o i snabbköp pågår kraftiga kampanjer om att ersättning är bättre än bröstmjölk - låter sjukt men sant Dessa mammor är ofta helt utan utbildning o kan inte skilja på reklam o information.

• Titti och mini

nina1 - javisst, titta i rapporten ovan för viss del av infon. Mkt står dock inte eftersom det är frivillig arbetare som rapporterar till IBFAN o i de värst drabbade länderna är det inte alltid rapportörer finns

• Titti och mini

nina1 - javisst, vad menar du?

• Titti och mini

nina1 - ja hon menade kanske att de inte följer den Nestlé Sverige har vad jag förstått jut börjat kalla sig Nestlé Sverige för att man inte vill kännetecknas med stora koncernen, detta hjälper ju dock inte så mkt WHO koden förbjuder reklam för ersättning, det är detta Nestlé, HIPP m.fl. bryter emot

• Titti och mini

nina1 - det är ingen juridisk lag utan en etisk, att bryta mot mänskliga rättigheter är av mindre betydelse för storföretag tyvärr

• Titti och mini

elmah - vet vi diskuterat detta förut o att du inte varit intresserad av att läsa om detta, måste vara rätt skönt att leva så, bara köra på vad som passar en själv

• Titti och mini

elmah - tur bara att alla inte tänker så

Svar på tråden Använd inte Nestle!!!