Inlägg från: mammastitch |Visa alla inlägg
  • mammastitch

Blöder Mycket 6 veckor efter förlossningen :(

Jag fick också sagt til mig att det var mensen som kom. En vecka efter så började jag störtblöda och fick åka in akut. Som tur är bor vi ca 5 minuter från sjukhuset annars är risken stor att jag hade förblödit. På en halvtimme förlorade jag över två liter blod. Läkaren som opererade mig blev väldigt upprörd då hon hörde att de sagt åt mig att det var mensen som kom. Blödningar som kommer så snabbt efter en förlossning skall alltid kollas upp av läkare. Om jag hade åkt in då det börja blöda första gången hade det troligtvis hjälp med tabletter som stöter ut resterna av moderkaka och hinnor.  

• mammastitch
    m1mmsan skrev 2010-10-03 17:42:13 följande:
    Oj då! Det lät ju inge bra. Men nu efter tre dagar så har det börjat avta kan det fortfarande vara något fel då lr är chansen störst att mensen har kommit igång?
    För mig var der så här: Hade avslag i några veckor sen försvann det. En dag blödde jag massor och ringde KK, de sa att det var mensen. Efter ett par dagar så var det borta. Efter ytterligare tre dagar fick jag en störtblödning. Det var som om någon öppnade en kran i mig, så det var ingen tvekan att jag skulle in på sjukhus. Det visade sig att det var en yttepytteliten bit av moderkakan som satt mycket dumt till. Det blir ju som ett stort sår i livmodern där moderkakan har suttit men allt eftersom veckorna går så läker detta. Det som hände mig var att modekakasbite satte sig precis över ett större blodkärl i själva sårkanten, vilket  öppnade sig och pumpade ut blod. Troligtvis hade denna lilla bit flyttat runt och öppnat upp lite mindre kärl tildigare och då inte orsakat så stor skada.  Blödningen som kom ett par dagar innan luktade inte illa och var som en mens.
Svar på tråden Blöder Mycket 6 veckor efter förlossningen :(