Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

17 månader ALLTID lös i magen.

Har brottom och hinner inte läsa vad andra skrivit.

Men min dotter var som din, konstant lös i sin mage ALLTID. Läkarna sa att det absolut inte kunde vara mjölkallergi för hon hade ingan andra symptom, förutom att hon var mycket nätt, men jag gav mig inteoch blodprov togs, och det visade sig att hon var allergisk, alltså kan än idag (hon är 6 år) kan hon bara äta havremjölk, soya ect..... så det kanske är så att din lilla inte alls tål mjölk, alls då, och då pratar vi inte laktos (socker) utan ren mjölkprotein. Och det kan ta ett tag innan det gör någon skillnad.

• Förväntansfull0406
    mamma på vift skrev 2010-10-03 18:42:07 följande:
    Min 3 åring är fortfarande lös i magen... han har alltid varit det. Läkarna har konstaterat att han har något de kallar "Småbarns mage" dvs. att han är lös i magen utan någon direkt orsak. Detta kommer förhoppningsvis växa bort. Vi kollar gluten på honom 1 gång om året, läkarens rekomendation. Men annars finns det inte så mycket att göra.
    Det kan ju vara tänder, förkylning osv. i ert fall. Men ni kanske ska be att få kolla upp gluten. Det görs enkelt genom ett blodprov. Särkilt med tanke på att du skriver att hon har magknip. Prata med BVC eller läkaren på VC.
    har det tagits blodprov på mjölk??
  • Förväntansfull0406
    JLS skrev 2010-10-04 14:11:02 följande:
    Förväntansfull: Så de kunde se bara på blodprov att hon var mjölkallergisk? Konstigt min läkare sa att det är jättesvårt att se det och att man kan göra en mjölkbelastning men att det är jättesvårt att se ändå till hundra procent?
    Japp, de tog ett blodprov i armen, sen tog det en vecka eller två så sa doktorn att Julia var allergisk, en etta på skalan, det var mycket lite allergi men det gav utslag, sen testade vi om det för ett år sedan och då låg hon fortf där, och ibland blir det fusk, när man är på kalas eller så, men sen får hon så ont i sin mage, och gasig stackarn.

Så ja, här kan de iaf se endast med blodprov....
  • Förväntansfull0406
    Dupis skrev 2010-10-03 22:47:39 följande:
     Våran tös blev lös av fullkorn, sluta med det och ut kom "stenbumblingar" igen
    ja, jag fick bara ge min son majsvälling tills han var stor, fast det står 6 mån så kan man ge det till över året, många har för bråttom att ge fullkorn.
  • Förväntansfull0406
    mamma på vift skrev 2010-10-04 14:15:29 följande:
    Nej, de har sagt att man inte kan se om  han är allergisk mot mjölk genom blodprov och då är det bara att plocka bort alla mjölkprodukter som gäller, även saker som innehåller mjölkprotein. Vi har gjort den en gång för 1 år sedan, men det var ingen skillnad. Kan man alltså se det genom blodprov?
    vilket bullshit!! kräv att det tas ett blodprov, alltså man vill ju veta till hundra, tycker jag, för de mjölkfria prod är MYCKET dyrare än de vanliga.....

Hur kunde de annars ta blodprov TVÅ gånger på min dotter?? sjukvården alltså....
Svar på tråden 17 månader ALLTID lös i magen.