• sarana

Positivt ältest, äl-flytningar en vecka efter?

Hej.

Kanske en konstig fråga men jag hade en glad smile på ägglossningstest den 27/9 , nu 3/10 fick jag kraftiga ägglossningsflytningar. (sånna man kan dra mellan tumme och pekingret)

Fattar inte, e det nu som ägget släpper?
    Brukar inte ha några äl-flytningar alls, därför jag reagerar.

Nån snäll själ som har nån aning ? :)

• Svar på tråden Positivt ältest, äl-flytningar en vecka efter?
  • sarana

det hade inte vart så dumt :)

e väl bara att vänta och se, kan väl kanske vara ägglossningsflytningar från ägglossningen som inte kommit ur tidigare också :)

• sarana

haha ja detta en en djungel :)
    Mest logiskt så e det nog gamla ägglossningsflytningar som legat långt inne..

Hade glad gubbe på mitt äl-test 27/9. Har haft molande värk sedan dess.. Hoppas att det snart börjar gro en liten :)

• sarana

Jag testade pos 27/9. Hade kraftig molvärk 27-28. Det molande har hållit i sig men inte alls lika stark. Hoppas att jag hade äl då men det e väl bara att fortsätta sexa för säkerhetskull Skrattande

• sarana

haha ne verkligen inte Skrattande

Det låter ju lovande, :) Brukar heller inte ha sån här molande värk, men vad jag insett dom senaste månaderna så lär man sig nån nytt om sin kropp varje månad Flört

Tänkte göra ett test på äl+10. Det e väl inte för tidigt ? :)

• sarana

Hej!
    Det kanske e ganska vanligt att man har så efter ägglossning.
    Då har vi ju bim samtidigt!! Hoppas såå att vi får enormt fina Plus snart då!!

äl+8  och jag har fortfarande mycket rinniga flytningar, dom e inte trådiga längre. Har också molande värk i nedredelen av magen.

• sarana

Jaa verkligen :)
    Jag har aldrig haft så här innan, dock så "märker" man ju nya saker med sin kropp varje dag under bebisplanerandet :)
    Men jag hoppas att det betyder Plus för oss innom kort :)
    När har du bim ?

• sarana
    TapetKlister skrev 2010-10-06 11:13:13 följande:
    Sarana: Inte jag heller, kan inte minnas att jag haft såhär mkt flytningar förut, fast däremot så har jag haft p-stav och haft det i 4år och varit blödningsfri, så man glömmer väl lätt! Fast jag plockade ut den för ett halvår sen, och under det halvåret har jag inte haft såhär. Fast man analyserar ju mkt mkt mer nu under planerandet som du säger :P
    Det hoppas jag med, +:et är efterlängtat!
    Jag har BIM någon gång mellan den 9-11, min lutealfas kan variera från 14-16 dagar så, du då?
    Jag tror att jag har en lutelfas på 14-15 dagar så beräknad bim e 12/10. Idag hade jag trådiga flytningar igen. :s Och jääätte mycket molvärk. Hoppas på att det e en liten som håller på att fästa sig där inne. =)

ja herre gud vad man analyserar, under dom månaderna som vi planerat så har jag lärt mig så mycket coola grejer om kvinnokroppen :)
  • sarana
    trollis 81 skrev 2010-10-06 13:39:24 följande:
    Här e en till som har extremt mycket flytningar nu en vecka efter ÄL, ont i brösten har jag med och lite molande mensvärk emellanåt.
    Fick en glad gubbe den 29/9
    Hoppas så för oss alla här inne att vi ska få ett fint plus. Tror ni det e aldeles för tidigt att testa på dag 11 efter glad gubbe?
    Hoppas att det här med mycket flytningar bådar gott för oss allihopa
    Det borde synas 11 dagar efter äl, men kan också vara förtidigt. Det tar ju 7-10 dagar innan ägget fäster och sedan ytterligare nån dag innan hcg kommer.
    Jag har plussat på ca bim-5 med båda mina barn, men vet inte vad det vart i förhållande till äl :)
  • sarana
    trollis 81 skrev 2010-10-06 22:38:16 följande:
    okej, tack för ditt svar.
    Prova kan man ju alltid göra, jag har iallafall 2 tester här hemma (testgalningen nr 1 )
    skulle inte förvåna mig om jag e skendräktig, har lätt för att bli det tyvärr.
    det e samma här, man hoppas och längtar så mycket så det e ju inte så konstigt :)
    Jag tror att jag ska testa imorgonbitti, tror dock att det kan vara lite för tidigt.

Hade pos äl-test 27/9. Vad tror du ?
Svar på tråden Positivt ältest, äl-flytningar en vecka efter?