• sarana

Positivt ältest, äl-flytningar en vecka efter?

Hej.

Kanske en konstig fråga men jag hade en glad smile på ägglossningstest den 27/9 , nu 3/10 fick jag kraftiga ägglossningsflytningar. (sånna man kan dra mellan tumme och pekingret)

Fattar inte, e det nu som ägget släpper?
    Brukar inte ha några äl-flytningar alls, därför jag reagerar.

Nån snäll själ som har nån aning ? :)

• Svar på tråden Positivt ältest, äl-flytningar en vecka efter?
  • trollis 81
    DevilsDaughter skrev 2010-10-08 23:08:36 följande:
    Jag fick ÄL-flytningar 7 dagar efter ÄL, brukar aldrig ha flytningar dagarna efter ÄL till mens. Tog ett test då och det var positivt. Så för mig betydde det graviditet.
    WOHOOO, Grattis, det va ett roligt svar
    Hoppas det e så för oss andra oxå
  • sarana
    trollis 81 skrev 2010-10-08 23:04:28 följande:
    Tack så mycket.
    Vet du i vilken vecka d brtukar synas positivt på gravtesten?
    för kollar man (jag vet att d e sjukt) på uträknaren så borde jag vara i (om jag e gravid) v 4 (3+ 2) eller nått sånt. 
    Det kan mycket väl synas, men det kan också vara så att ägget blivit befruktat senare än man tror och du får falskt neg.
    Jag har plusat på ca bim-5 med båda mina barn, men vet inte hur många dagar efter äl det vart :)
    Har en menscykel på ca 30-35 dagar.
  • trollis 81
    sarana skrev 2010-10-08 23:13:38 följande:
    Det kan mycket väl synas, men det kan också vara så att ägget blivit befruktat senare än man tror och du får falskt neg.
    Jag har plusat på ca bim-5 med båda mina barn, men vet inte hur många dagar efter äl det vart :)
    Har en menscykel på ca 30-35 dagar.
    Okej, Tack för ditt svar.
    Kommer inte ihåf hur det va med dottern, det är ju några år sedan sist vi gjorde detta.
    Kollar på Söndag och ser vad som händer. Annars väntar jag.
    Jag har mellan 28-33 dagar.
  • sarana
    DevilsDaughter skrev 2010-10-08 23:08:36 följande:
    Jag fick ÄL-flytningar 7 dagar efter ÄL, brukar aldrig ha flytningar dagarna efter ÄL till mens. Tog ett test då och det var positivt. Så för mig betydde det graviditet.
    GRATTIS , va kul att höra
    Jag hoppas att det är samma för mig, vilket test använde du?

Jag har testat med ett sånt billigt test, NEG, men läste att man kunde använda det tidigast bim+1. HOPPAS att det va för tidigt. jag testade på bim-5
  • sarana
    trollis 81 skrev 2010-10-08 23:15:42 följande:
    Okej, Tack för ditt svar.
    Kommer inte ihåf hur det va med dottern, det är ju några år sedan sist vi gjorde detta.
    Kollar på Söndag och ser vad som händer. Annars väntar jag.
    Jag har mellan 28-33 dagar.
    Man blir så besviken när det blir neg, ändå kan jag inte hålla mig från att testa.. Nu har jag inga test kvar så köper inga om inte mensen blir sen

Har du några mer symtom ?
  • trollis 81
    sarana skrev 2010-10-08 23:20:25 följande:
    Man blir så besviken när det blir neg, ändå kan jag inte hålla mig från att testa.. Nu har jag inga test kvar så köper inga om inte mensen blir sen

Har du några mer symtom ?
    Ja, visst blir man det, samtidigt så kanske man slappnar av mer och då kanske kroppen sätter igång mensen om den nu ska komma.
    Jag har två clearblue med veckoindikator här hemma.
    Symtomen är framförallt dem här mega onda brösten jag har, kan knappt röra dem för det gör skitont.
    Så har jag ALDRIG så länge som jag har haft nu. Brukar få det max 2-3 dagar innan mensen kommer. Skumt detta hahaha
  • sarana
    trollis 81 skrev 2010-10-08 23:23:42 följande:
    Ja, visst blir man det, samtidigt så kanske man slappnar av mer och då kanske kroppen sätter igång mensen om den nu ska komma.
    Jag har två clearblue med veckoindikator här hemma.
    Symtomen är framförallt dem här mega onda brösten jag har, kan knappt röra dem för det gör skitont.
    Så har jag ALDRIG så länge som jag har haft nu. Brukar få det max 2-3 dagar innan mensen kommer. Skumt detta hahaha
    Ja det är faktiskt sant, jag har aldrig haft så oregelbunden mens innan som jag har nu, den har alltid var som en klocka på 30 dagar, max 31.
    I Juni hade jag en cykel på 42 dag :-O

Jag har fortfarande mycket molvärk i magen, får det mest på kvällarna när jag sätter mig ner och tar det lugnt.
    Känner ingenting på dagen.
  • trollis 81
    sarana skrev 2010-10-08 23:29:15 följande:
    Ja det är faktiskt sant, jag har aldrig haft så oregelbunden mens innan som jag har nu, den har alltid var som en klocka på 30 dagar, max 31.
    I Juni hade jag en cykel på 42 dag :-O

Jag har fortfarande mycket molvärk i magen, får det mest på kvällarna när jag sätter mig ner och tar det lugnt.
    Känner ingenting på dagen.
    Jag känner lite lite molande mensvärk imellanåt, men mest när jag har gått och lagt mig.
    Jag ska kolla imorron, på clearblues digitala står det att man kan testa upp till 4 dagar innan man beräknar mensen. Testa kan man ju alltid så får vi se vad som händer.
  • DevilsDaughter

sarana: testlagrets använde jag. Har fått för mig att de är lite känsligare än de andra "vanliga" trots att de inte ska vara det. Fick starkare på testlagret med kvällsurin 7 dagar efter ÄL än jag fick på clear blue 8 dagar efter ÄL med morgonurin.

• sarana

Trollis81: då ska jag hålla tummarna för dig imorgon :)

Devilsdaughter: okej tack, ska testa dom nästa gång.

Svar på tråden Positivt ältest, äl-flytningar en vecka efter?