• sarana

Positivt ältest, äl-flytningar en vecka efter?

Hej.

Kanske en konstig fråga men jag hade en glad smile på ägglossningstest den 27/9 , nu 3/10 fick jag kraftiga ägglossningsflytningar. (sånna man kan dra mellan tumme och pekingret)

Fattar inte, e det nu som ägget släpper?
    Brukar inte ha några äl-flytningar alls, därför jag reagerar.

Nån snäll själ som har nån aning ? :)

• Svar på tråden Positivt ältest, äl-flytningar en vecka efter?
  • trollis 81
    sarana skrev 2010-10-11 22:09:15 följande:
    Jag har en känsla av att det inte blivit nåt denna mån.. har redan börjat planera för en Juli bebis!!! Jag har inhandlat Rosenrot som vi ska börja knapra och så snabbt mensen kommer så ska jag beställa äl-test :)

Men just nu hoppas jag såklart mest på en Juni bebis..
    Rosenrot har jag ätit denna månaden, så jag hoppas att det har hjälpt
    Ja, kommer mensen här oxå så får jag med beställa fler äl tester.
    Juni bebis hade suttit fint
  • sarana
    trollis 81 skrev 2010-10-11 22:16:30 följande:
    Rosenrot har jag ätit denna månaden, så jag hoppas att det har hjälpt
    Ja, kommer mensen här oxå så får jag med beställa fler äl tester.
    Juni bebis hade suttit fint
    ja det hade vart underbart! Vi har planerat sen i januari. men e på vårt 4:e riktiga försök.
    man blir så besviken månad efter månad. varje gång känns lika hopplöst..
    Men det e bara att fortsätta! När man minst anar det så sitter man där med plusset i handen :)
  • trollis 81
    sarana skrev 2010-10-11 22:28:26 följande:
    ja det hade vart underbart! Vi har planerat sen i januari. men e på vårt 4:e riktiga försök.
    man blir så besviken månad efter månad. varje gång känns lika hopplöst..
    Men det e bara att fortsätta! När man minst anar det så sitter man där med plusset i handen :)
    Vi har planerat i 1,5 år att vi skulle börja nu. Första försöket e vi på så det e ju ingen panik i stugan ännu, men det e den här väntan som är så frustrerande, men som du säger så sitter vi väl där snart med våra efterlängtade +
    Visst blir man beviken och misströstar varje månad när mensjävelen kommer. Det tog 8 månader med tösen, hoppas vi slipper vänta så länge denna gången.
    Har du väntat många månader på ditt/dina andra?
  • sarana
    trollis 81 skrev 2010-10-11 22:31:43 följande:
    Vi har planerat i 1,5 år att vi skulle börja nu. Första försöket e vi på så det e ju ingen panik i stugan ännu, men det e den här väntan som är så frustrerande, men som du säger så sitter vi väl där snart med våra efterlängtade +
    Visst blir man beviken och misströstar varje månad när mensjävelen kommer. Det tog 8 månader med tösen, hoppas vi slipper vänta så länge denna gången.
    Har du väntat många månader på ditt/dina andra?
    Jag håller med, tiden mellan äl och bim är hel evighet. Glad
    Vi har haft tur med våra barn, Sonen kom som ett ops och dottern på första försöket.. Trean e lite kämpigare :)

Eftersom det gått så snabbt med mina barn så har jag aldrig tidigare hunnit fundera över symtom, äl, sekel osv osv.. Nu när man e lite insatt i detta så inser man vilken otrolig procedur detta e. Allt måste time:as in i det minstaGlad
    Det e verkligen ett heltidsjobb!!
  • trollis 81
    sarana skrev 2010-10-11 22:41:31 följande:
    Jag håller med, tiden mellan äl och bim är hel evighet. Glad
    Vi har haft tur med våra barn, Sonen kom som ett ops och dottern på första försöket.. Trean e lite kämpigare :)

Eftersom det gått så snabbt med mina barn så har jag aldrig tidigare hunnit fundera över symtom, äl, sekel osv osv.. Nu när man e lite insatt i detta så inser man vilken otrolig procedur detta e. Allt måste time:as in i det minstaGlad
    Det e verkligen ett heltidsjobb!!
    va skönt att få det avklarat fort. Heltidsjobb va det ja, hahaha
    vi får nog ta ledigt så vi kan göra lite barn
  • sarana
    trollis 81 skrev 2010-10-11 22:43:19 följande:
    va skönt att få det avklarat fort. Heltidsjobb va det ja, hahaha
    vi får nog ta ledigt så vi kan göra lite barn
    hahaha jaa det känns nästan så Glad Man får ta ut semester en vecka runt äl Flört
  • trollis 81
    sarana skrev 2010-10-11 22:44:31 följande:
    hahaha jaa det känns nästan så Glad Man får ta ut semester en vecka runt äl Flört
    skulle vatt nått, borde funnits typ göra barn dagar man kunde plocka ut
  • sarana
    trollis 81 skrev 2010-10-11 22:45:29 följande:
    skulle vatt nått, borde funnits typ göra barn dagar man kunde plocka ut
    ja det skulle inte vara dåligt Glad

Du ska testa snart va ? När hade du bim ?

har du kännt nån skillnad denna mån med rosenrot?
  • TapetKlister

Ingen mens för mig än så länge, så dyker den inte upp inatt så är jag på BIM+1 imorgon!
    Hoppas verkligen att jag har en liten där inne, vore underbart :)

Längtar <3
  • trollis 81
    sarana skrev 2010-10-11 23:00:20 följande:
    ja det skulle inte vara dåligt Glad

Du ska testa snart va ? När hade du bim ?

har du kännt nån skillnad denna mån med rosenrot?

Det beror lite på hur jag ska räkna, om jag räknar 2 veckor efter :- gubbe så borde det vara på onsdag, men ska jag räkna längsta mensen får jag vänta tills söndag. Tror jag kolla onsdag och e d neg och ingen mens på söndag kollar jag då igen

oh vet inte om det har blivit någon skillnad, jo vänta, kände av äl mycket mer denna gången än innan.

Svar på tråden Positivt ältest, äl-flytningar en vecka efter?