Inlägg från: stoltmammatilllillkillen |Visa alla inlägg
  • stoltmammatilllillkillen

Nyfödda i Malmö

Hej! Tänkte fråga om jag oxå får vara med här Fick en dotter den 8/10 så hon är snart 2 månder, tiden går fort.....Min tjej sover inte långa stunder alls, ju om hon får ligga bredvid mig o ha tillgång till bröstet hela tiden så kan hon sova längre...,men det blir lite jobbigt i längden... hur har ni det?

Hej på er!
    Det här med att amma offentligt är lite speciellt, med min son som är två år äldre tyckte jag det var jobbigt ibörjan men efter några gånger blev jag liksom van och tog ut brösten var jag änn gick. Men med min dotter nu så känner jag mig mer stressad och ovan även om det inte var såå långe sedan. Men det kommer säkert att kännas mer naturligt efter ett tag. Som ni skriver man kan alltid lägga en sjal eller något över bröstet...

Min tjej "ömsar"  oxå lite, men smörjer med babyolja och lite inotynol som oxå ska vara bra enligt bvc...

Nyfikan jag: Vi hade tänk köpa en mobil  att ha över sängen och ev ett babygym så hon kan ligga på mattan och leka lite. Men annars så blir det inget.

Rydis: Precis som du skriver så kan tjejen sova lång stund om hon ligger bredvid mig, som hon gör nu på natten. Men på dagen när man behöver göra annat så somnar hon en stund ibland av sig själv när hon har blivit vaggad lite men det är bara max 30-40 min... På natten när hon ligger i sin säng vaknar hon offtare än när hon ligger bredvid mig så för att sova mer får hon ligga i vår säng... 

Rydis: Jah det verkar som vi har samma problem... När är din tjej född? Min är född den 8/10...
    Har oxå varit på bvc någon gång då tjejen inte gått upp tillräckligt, så då sa bvc att jag skulle amma mer. Precis som om varannan timme inte räcker   men men det är bara att amma och ytterligare amma....

aek82: Min bajsar inte när hon sover. Hon vaknar oftast när hon ska fisa och bajsa.  Men på natten har det hänt någon gång o då har vi byttat blöja dirket när hon vaknat på morgonen. Men hör jag och luktar jag att det är mycket så byttar jag på henne direkt. Tycker lite det beror på hur länge dem sover, vet du att hon ska vakna inom en stund så hade jag inte väckt henne.

Rydis skrev 2010-12-08 13:02:51 följande:

stoltmamma: Min tjej när en dag yngre än din dvs född den 9/10. Födde du i Malmö? Då var vi nog där samtidigt. Man kan ju inte amma hur mkt som helst. Då blir man ju helt slut och känner sig som en mjölkko Glad

aek82: Min  tjej bajsar inte när hon sover så jag har inte det problemet. Fiser gör hon dock massor när hon sover. Jag håller med stoltmamma vet du att hon vaknar snart hade jag inte iheller väckt henne. Och så är det oxå beroende på hur mkt hon bajsar.

Jah jag födde i Malmö men var på BB efteråt, var du oxå det? Då har vi säkert gått förbi varandra

följer gärna med på en promenad jag med fast jag inte bor i limhamn....om det går?

Ska på efterkontroll imorgon hos MVC har ni varit på det ännu? Känns som kroppen börjar bli som vanlig igen, eller vad tycker ni andra?

Aek82: Har du gått på Heleneholm? På bf-programmet? För isf har vi gått i samma klass

aek82 skrev 2010-12-17 18:42:53 följande:
    Ja det har jag :) vilket sammanträffande... känner inte riktigt igen dig med hjälp av dit foto. Men får jag reda på ditt namn så vet jag alldeles säkert vem du är :) Skoj, ibland är världen bra liten. 
    Såg inte heller vem du var, förren jag gick in på din blogg Det är jag Beata, remember me??  Kul att träffa dig här Det var ett tag sedan, sist   
    carri83 skrev 2010-12-17 14:37:45 följande:
    Jag har gått på Heleneholm fast musikGlad
    mmm....känner inte igen dig riktigt...

Jah  cybervärlden är verkligen liten Jo, tack här är det bra, själv då? Kul att vi får barn samtidigt, är det din första? Vad gör du förutom när du är mammaledig? Har du kontakt med någon annan från klassen?

Svar på tråden Nyfödda i Malmö