Inlägg från: Lyckans långa väg |Visa alla inlägg
  • Lyckans långa väg

Pergo start imorgon...

Hej!

Hoppar gärna med i denna tråden om jag får ? :)  Känns så bra att läsa om andra i samma situation, har inga vänner som har haft problem med att skaffa barn än så länge så de förstår inte all oro, snack och frågor som poppar upp! Skönt med några i samma sits!

Tog pergo för första gången 26- 30 sept, var på VUL på dag 14 då de hittade ett ägg på 19 mm så då "sköt" de iväg det så det blev till att sexa de dagarna!  Beräknad BIM nu på onsdag eller torsdag 20/21 okt! Så nervös inför resultatet, har inte känt något annorlunda dessa dagar men man vill ju alltid hoppas på att det funkat! Är ju så långt emellan försöken!

• Lyckans långa väg
    Japan87 skrev 2010-10-18 15:41:16 följande:
    VUL idag ... Ägget hade bara vuxit 2mm på 5 dagar ... det var idag bara 12mm :(

Men slemhinnan hade vuxit till sig till 9,8mm ... enda positiva ...

Är leeeedsen =(=(
    Det är tufft, svårt att se det positiva men det känns som om du ändå håller modet uppe och kämpar! Jag håller tummarna för att det kommer lyckas! Även om inte denna gång så nästa, det har ju iaf skett något med tabletterna... Då vet man ju att de fungerar! Det är iaf så jag tänker nu efter min första pergotur och bara väntar, väntar och väntar! Även om man inte får ett positivt besked denna månaden så känns det ändå som om det finns hopp efter all denna långa väntan och alla försök!
  • Lyckans långa väg

Hej!

Själv har man haft massa konstiga brunaktiga/vita flytningar idag, och värk i hela nedre regionen, känns tyvärr som mensvärk men det är ju bara att vänta och se tills imorgon och torsdag! Läser man här på Familjeliv så är det både symptom på mens och på graviditet men det verkar ju allt vara! sugen på chips= gravid, kex= gravid, ömmande bröst= gravid eller mens! Tror man blir galen av allt läsande man utsätter sig för!

Är ju bara så j-vla jobbigt med allt! Speciellt väntan mellan Äl och BIM! Den är ju så seg!!

Var går ni andra på utredning någonstans förresten? Fungerar det likadant med pergotime, och sen sprutor och insemination och så i alla kommuner lr?

• Lyckans långa väg

idag var det dags för BIM- dagen men som klockan på dörren så vad anlände på morgonen med buller och brak! J-vla skit!

Nu dags för att hålla tummarna ännu en gång att pergo fungerar och att jag får fram några ägg!! Och som sedan lyckas bli befruktade och fästa! Rena lotteriet detta ju! Med ändlös spänning och väntan!

• Lyckans långa väg

hej allesammans!
    Hoppas det går bra med er väntan och håller tummarna!

Tyvärr blir det inget försök denna månad med pergotime eftersom det är slut överallt fram till iaf 7/11 ! SKIT! Bara så ni vet med, kan vara bra att förbereda sig mentalt!

Svar på tråden Pergo start imorgon...