• AmaBlue

Pergo start imorgon...

Hej,

här är min story.

29 år, sambo, har försökt sedan okt-08 och detta är tredje omgången med Clomid. Fick de första två i slutet på 2009, sedan bestämde vi oss för att ta en paus, det blev för påfrestande att räkna dagar och ha sex på beställning. Efter sommaren har vi bestämt oss för att försöka igen. Jag ägglossar av mig själv, men har oregelbundna cykler 28-40 dagar och enligt gyn en för kort luteal fas. Min man har något nedsatt spermieproduktion.

Fick Clomid igen som jag började med 11 okt, ÄL kom den 19e.

Sedan ÄL+5 har jag haft rikliga flytningar och hugg i nedre delen av magen, jag som aldrig känner något. Så är försiktigt hoppfull. BIM 8 nov.

Tack Kattis 123 för att du startade tråden, lycka till till er alla.

• AmaBlue

Sorry, ÄL kom den 23e ska det vara.

• AmaBlue

Hej igen,

Kattis123: Clomid=Pergotime, jag bor utomlands och har läst alla Pergo trådar eftersom jag vet att det är samma sak, men fick hjärnsläpp när jag skulle skriva mitt eget inlägg...*hoppas gravidsymptom Lycka till med din nya kur!

Vimsan74: Hej! Lycka till med denna kur. Beskriv dina "känningar" från äggstockarna - hugg? molvärk? "håll"? Har du barn sedan tidigare?

Lillahjärtat87: Jag känner igen mig i att det är mycket som snurrar och på något sätt är de tidiga grav-symptomen samma som PMS...man blir galen! Fråga: Är progesteronprovet definitivt? Blödning på dag 8 efter ägglossning låter ju väldigt mkt som en nidblödning?

Jag läste i en annan tråd om någon som kände sig lycklig efter Pergokuren, det tyckte jag stämde också, svårt dock att veta om det är kemikalierna eller känslan av hopp?

Kram på er!

• AmaBlue

Hej om ni kommer ihåg det här inlägget (se nedan) så har jag nu ett litet tillägg...

Jag är gravid! Nu i 6e veckan, plussade på BIM+1, höll mig och testade först då. Ett svagt streck som blev starkare nästa morgon.

Vill skicka en uppmuntrande kram till er alla, håll modet uppe, det är inte omöjligt även om längtan blir lång, för vår del två år eller 25 cykler. Sambon kan fortfarande knappt tro det (men det kan jag eftersom mina bröst värker!) Nu ska jag berätta för min familj, ville berätta för er först!

Kram.

Hej,

här är min story.

29 år, sambo, har försökt sedan okt-08 och detta är tredje omgången med Clomid/Pergotime. Fick de första två i slutet på 2009, sedan bestämde vi oss för att ta en paus, det blev för påfrestande att räkna dagar och ha sex på beställning. Efter sommaren har vi bestämt oss för att försöka igen. Jag ägglossar av mig själv, men har oregelbundna cykler 28-40 dagar och enligt gyn en för kort luteal fas. Min man har något nedsatt spermieproduktion.

Fick Clomid igen som jag började med 11 okt, ÄL kom den 19e.

Sedan ÄL+5 har jag haft rikliga flytningar och hugg i nedre delen av magen, jag som aldrig känner något. Så är försiktigt hoppfull. BIM 8 nov.

Tack Kattis 123 för att du startade tråden, lycka till till er alla.

Svar på tråden Pergo start imorgon...