• Miranda79

Pergo start imorgon...

Hej tjejer!!!
    Hoppar in här om det är ok??!! Jag är 31 år, bor i Sthlm, kommer från Gotland, gifte mig i sommras, vi har försökt få barn i snart 3 år!!!!!! Fick MF i v9, för 1.5 år sen, har inte blitt ngt efter det Jag har lite dåliga värden av progesteron o östrogen, mannen har bara 49% rörliga spermier, nästan alla långsamma... Så vi har det lite jobbigt med andra ord!!!! MEN jag började käka pergo häromveckan, men jag åt två tabl om dan, gjorde nån av er det?? Var inne förra tis 5:e på dag 11, hade ett superägg, och två blåsor till han inte kunde gardera om det var fina ägg i, så jag fick min ägglossningsspruta i skinkan, direktiv om att sexa dan efter o följande dag där... Men mannen blev dålig, så det blev samma dag o dan efter, men håller tummarna stenhårt att det kan ta sig, för snart orkar jag inte mer... Jag var tok nervös innan för hur jag skulle må, men kände inte så mkt förutom att jag blev tröttare... MEN det är inge kul att det är svårt o få tag på tabletterna, men har lyckats o hämta ut två askar till, så jag har!!! På tisdag vet jag om vi lyckats eller inte... Tiden går sååååååååååååååååå sakta!!!!!!

• Miranda79

Hej tjejer!!!

Jag startade andra kuren pergo igår, och ska till min gyn nästa tis, för UL, MEN då har han höstlov!!! Vaffan liksom!!!! Han ger ju mig äl-spruta för att jag ska komma igång, VAD GÖR JAG NU??????

Får ni oxå äl-sprutor, eller kör ni bara själva o hoppas på det bästa???

Behöver hjääääälp...

• Miranda79

Hej kikar in här igen!!

Helena: Jag har käkat 2 omgångar med pergo, första fick jag äl-spruta, andra gången var min gyn på höstlov, hmmm... Suck!! Man får dom får då vet man exakt när äl kommer...

Men tjejer, har ni hört det jobbiga????????

Jag har jagat pergo i flera veckor, fick sista beskedet igår att det finns inget!!!!!!!! Tidigast i slutet av januari kan det tänkas komma till Sverige... VAD gör man då??? Finns det annat att ta till, jag o mannen klarar det ju inte själva...

• Miranda79

Hejsan!!!

Idag har jag varit o fått Gonal-F utskrivet eftersom Pergo är slut!! Hoppas nu detta kan funka, nu har man ju käpat varje månad i 3 år, när blir det ens tur????

Är det fler som testat Gonal-F????

• Miranda79

När jag var på apoteket igår o hämtade ut min Gonal-f, så var sista budet på pergo tyvärr ännu sista veckan i januari... Varför??? Men jag har iaf reserverat tabletter, så man får hoppas på det bästa, är ju mkt billigare än sprutan...

Jag trodde han skämtade när han sa att den kostade 3600 spänn!!!!!!Förvånad Men fick tillslut bet 925, liiite billigare iaf!!! HOPPAS det nu blir barn isf...

• Miranda79

Tovalisa: Javisst är det konstigt att alla får olika bud om pergon!!! Min apotekare hade pratat med Merck, men man kan ju hoppas att de får igång produktionen snarast, det är ju tydligen produktionsproblem...

Jag har kört 2 omgångar med pergo, mensen kom inatt, har så sjuuuuukt ont, världens mensvärk!!!!Gråter Har jag aldrig annars, ingen kul biverkning, fick gå från jobbet tidigare idag...

Jag fich Gonal-f utskrivet för jag vill inte vänta på att pergo skall behaga komma, vi kan nämligen inte på egen hand, jag har för lite östrogen o progesteron, sambon har 49% fungerande spermier o nästan alla långsamma... Vi har kämpat i 3 år!!!! Sprutorna ska jag ta själv, fyyyyyyy, hur många dagar vet vi inte, ska in på flera ul o kolla hur jag reagerar på dom... Dom ska vara färdigblandade, måste bara övervinna min sprut o nålrädsla!!!!

Hur länge har ni försökt??? Har ni barn sen tidigare??? Gjort ngn utredning???

Ha en bra helg!!!!

• Miranda79

Hejsan!!

Fick en chock idag, jag fick mens i fredags o den slöt redan i söndags, det enda positiva med pergon hittils, men började spruta med Gonal-F i måndags o så fick jag äl-flytning igår, fattar inget??? Och idag var jag på ul, japp har redan en mogen äggblåsa o en precis på g... Vaaa, på lägsta dosen o på 4 dagar!!!!!!! Fick äl-spruta idag, så nu ska det sexas igen!!!! O hålla tummarna som vanligt i två veckor!!! hmmm...

• Miranda79

Jaaaaa, jag har oxå varit o hämtat ut 4 paket pergo!!! Så nu har jag till 2 ggr till, har recept på 4 paket till, måste hämta ut dom oxå, vågar inte chansa!!!!

Svar på tråden Pergo start imorgon...