• helena29

Pergo start imorgon...

Hej! Hoppar gärna in här....:)
    Ska börja med provera på onsdag och på cd 3 pergotime. Vilken cykeldag börjar ni med pergo och vet ni varför en del börjar på cd5 och endel cd 3??
    När kan man vänta sig ÄL efter tagen kur? Tar ju då pergo cd 3-7, kan äL komma typ dag 10 eller cd 14 som en vanlig 28 dgr cykel?

Lycka till alla!!!

• helena29

Vad är det för värde man kolla efter ÄL? och vad menas med bra och dålig ÄL?

• helena29
    sweetgirl89 skrev 2010-10-19 18:15:08 följande:
    progesteron värde kollar man.. har man haft en bra ÄL ska värdet va över 21 sa min gyn iaf. är värdet under 21 va ÄL inte stark eller ägget dåligt då kan det inte befruktas å fästa
    Ok, tack! Men vad menas egentligen med stark eller svag ÄL? Kan pergo ge bättre värde och bättre ägg?
  • helena29
    sweetgirl89 skrev 2010-10-19 22:25:19 följande:
    är väll egentligen att ägg kan va omogna när dom släpper och pergo ska förhoppningsvis få dom att mogna till sig eftersom pergo oftast ger senare ägglossning än det vanliga på dag 14. så äggen hinner mogna till sig lite bättre. Är så jag fattat det iaf
    Ok....ska fråga gyn nästa gång. Använder du pergo nu? 
    Någon mer som uppfattat det såhär eller på annat vis?
  • helena29
    sweetgirl89 skrev 2010-10-23 18:07:46 följande:
    jag fick + idag på BIM-4 så 1a enkelkuren lyckades!! :)
    fick även GRAVID 1-2 på digitala i eftermiddags.. är så glad!

lycka till ni andra goa tjejer!!!Solig
    GRATTIS!!!! Hoppas vi andra har lika stor tur. Har du ätit pergo innan nån gång?
    Hade du egen ÄL?
  • helena29
    Skrutt74 skrev 2010-11-01 08:13:24 följande:
    Hej!

Jag hoppar in med er här om det går bra. Jag är inne på hlstens 2:a pergokur och tog även pregnylspruta i onsdags i förra veckan. Har haft mycket känningar från äggstockarna och känner fortfarande av dem. BIM borde bli kring 14 nov. Spännande att få följas åt!
    Varför har du fått pergo? Fick du inte Äl av första kuren?
  • helena29
    Japan87 skrev 2010-11-02 09:51:24 följande:
    Det skrev hon aldrig i smset ...

Hon skrev " Hej. Blodprovet visade lågt värde vilket talar emot att du haft ägglossning denna månad. häls. blabla."

=/ jaaaa, jag hade mer än gääärna gjort dig sällskap ... blev så ledsen av smset.
    Fy vad tråkigt... Jobbigt! Nu har jag kanske inte hängt med så bra, men var det första kuren och enkeldos?
    Vad blir nästa steg för dig nu då?
  • helena29
    Japan87 skrev 2010-11-02 13:26:33 följande:
    Ja, det känns skittråkigt ... =/

Ja, det är första kuren, enkeldos, så jag ska ju inte direkt tappa hoppet än =P

Nästa steg tror jag blir 1,5 tablett pergo i 5 dagar ... men känns som att varför skulle 2,5 tabletter till på dessa 5 dagar hjälpa ... lika bra att jag få dubbel, men gyn va rädd att jag skulle bli överstimmulerad ...

får se ... bara vänta in mensen ... tycker den kan komma NU!

känner du något då? läste att du tat din andra pergokur + spruta .. håller tummarna för dig =)
    Nej, du ska verkligen inte tappa hoppet! Även om det är lätt hänt....
    Nej du har nog blandta ihop det....Jag tar första enkeldosen och har tagit andra pergo-tabletten. Cykeldag 4 idag!
  • helena29

Jag ska på VUL idag för att förhoppningsvis se en eller två kanonfina äggblåsor redo att släppas!!!
    Har ni alla gjort Vul mitt i cykeln för att kolla äggblåsor?
    Nån som vet vad en ägglossningsspruta är? Kan man be om det eller varför får man det?

• helena29
    Japan87 skrev 2010-11-11 10:38:51 följande:
    Va spännande ! När ska du dit ?
    Orkar inte gå tillbaka i tråden ... men är det enkeldos pergo du äter, eller dubbel ?

Jag gjorde vul på dag 9, dag 13 (tror jag) och sen ett till, dag 17 eller nått ...

Tror att ÄL-spruta är nått man kan kombinerar med pergon ... pergon stimmulerar ju äggens tillväxt, och om vi säger att pergon får äggen att växa ordentligt, men dom har svårt att släppa, så tror jag man kan få äl-sprutor som gör att ägget släpper ... trooor det är så ... men kan inte säga 100 egentligen =P

Är det nått du vill ha ? äl-spruta ...
    Jag ska dit idag kl 18.15! Nervös och förväntansfull, men är rädd att bli besviken om det inte finns nån äggblåsa alls.... jag äter min allra första enkeldos. HOPPAS SÅ! men det är väl ganska vanligt att man faktiskt får Äl av enkeldos?
    Har du ätit enkel eller dubbel? Första kuren? Men hur vet man om maqn har svårt för att få ägget att lossn...? om det är så för mig vill jag såklart ha ÄL-spruta. Har dutagit det nån gång`?
Svar på tråden Pergo start imorgon...