• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • kattis123

Va spännnande

Vi har försökt i lite mer än ett år nu. Så en lite bebis är väldigt efterlängtad!

Jag har testat med massor av ÄL test men aldrig fått något utslag så jag hoppas sååå mycket nu.

Var bor du? Jag har sett på lite forum att Pergotime verkar vara slut i vissa städer igen...usch hoppas inte det. Jag vill inte vänta längre om jag skulle behöva en kur till!

Har du gjort några fler test? Jag har kollat ämnesomsättning, hypofysen och äggstockarna och allt de var OK! Skönt, så nu är det "bara" ägglosnningen som behöver kickas igång!

Har du tagit ngt progesteron prov? vad hade du för värde på det?

Jag ska försöka skriva här och berätta för dig hur jag mår under Pergodagarna.

Har du berättat för någon att ni försöker få barn och att du ska börja äta pergo?

Ha de bra

• kattis123

Jag har berättat det för en tjej kompis som har en liten sen innan men då på "naturlig" väg eller vad man ska kalla det

Men jag tror snart der är dags att berätta för mina föräldrar ...vet bara inte hur! Usch Jobbigt!

Ja vi får se efter denna första gången med pergo...hur jag mår och framför allt om det blir ett +

Lycka till me allt!

• kattis123

Hej

Nu har jag tagit tablett två. Tar dom på morgonen innan frukost. Jag har kännt efter om jag känner mig annorlunda men inte.

Undrar om man "ska" ha känningar när man tar tabletterna eller om de kommer först när man får eller om man får ÄL?

Imorgon började du va? Spännande...

• kattis123

Jag bor i Halmstad!

Ska bli roligt att höra från dej hur du känner imorgon!

Lycka till

• kattis123

Åh va härligt att höra att du fick barn av pego! Hade du några biverkningar när du åt dem? Jag är orolig att de inte kommer fungera åå mig... Men den känslan är kanske vanlig!

• kattis123

Hej!

Det går bra för mig Tog sista tabletten igår. skönt!

Har inte kännt så mkt biverkningar men på dag 1 så började de sticka lite i min ena hand och sedan har det gått upp lite i armen. Under armbågen och ner i handen sticker det och jag lixom "fryser" lite om handen. Undra om det kan vara ne biverkning.
    Blev först rädd att de va en blodpropp men det tor jag inte. hoppas de går över snart!

Jag har börjat ÄL testa  idag, visade svagt svagt streck....undra om de betyger att äl är på väg?

Spännande i alla fall....

Hur mår ni andra?

KRAM

• kattis123

Gud va konstigt att du oxå kännt så i handen! Kan du inte uppdatera mig hur du känner angående de...!
    Jag känner mej nämligen lite orolig över de :(

Men jag ska nog fråga gyn när jag ska till henne på onsdag!

• kattis123

Usch ja nervös som tusan!

Jag känner även att jag blivit mer känslig de senaste dagarna....kan börja gråta närsom osv...lite orolig nervös....FY!

Nån som känner igen sig i känsligheten....???

Jag hoppas innerligt att detta ska gå vägen första gången... Vi myste lite igår och ska göra de hela veckan utom onsdag då M är i Sthlm.

Lika bar att köra på alla dagar istället för varannan eller var tredje....! Tänk om man missar!

• kattis123
    Japan87 skrev 2010-10-12 11:54:45 följande:
    Mm, samma här, känns nervigt =P

Nja, är nog inte mer känslig än vanligt direkt ... jobbigt för dig =/ men då kan vi hoppas det är ett bra tecken :P att pergon gör sitt!

ja känner lite molande i höger äggstocke å stick då o då ...

Mm, förstår att du vill att de ska ta sig på första försöket! Känner samma här =)
    Räknat ut att om de blir plus nu på första försöket, så är det nog rätt lagom att berätta för föräldrarna på julafton =D hoppas hoppas ... vilken fin julklapp till dom isf!

Goood, bara o köra på så mkt ni orkar! Inget att förlora =P

tycker de e så svårt att veta nu när äl kommer hmmm ...
    "lillahjärtat87"   Vilken tid ska du vara på VUL i dag? Jag ska dit kl 16...vänta en heeeel dag på de! Jaja tur att jag ahr mkt att göra på jobbet så tiden går fort.

Har du haft någon ÄL känning ännu?
Svar på tråden Pergo start imorgon...