• Japan87

Pergo start imorgon...

Tjoo på er brudar!

Var också på apoteket idag o hämtade ut 2st paket! Imorgon eller på torsdag ska jag hämta ut 2st till!
    Skööönt att det äntligen kommit! =)=)

• Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-11-30 13:46:05 följande:
    Va skönt att du fick tag i de!
    Synd bara att du missade denna cykeln.
    Tänk vad dagarna går saaaakta innan bimSkrikandes
    Vill att det ska vara fredag och helst lördag nu så jag får testa,
    om nu inte kärringen har kommit redan vill sägaSkäms
    Ja, underbart gött! Men är inte helt lugn förens jag fått dom sista 2 paketen,
    fast dom borde jag få, för jag har reserverat! =)
    Ja, riktigt synd att jag missade denna cykeln, fast flera säger ju
    att pergotimen kan finnas kvar i kroppen efter förra kuren, är bara att hoppas på detta ...
    jag har sagt till sambon att "det är bara att köra på nu! varannan dag!" ... Haha =P
    Så det ska vi köra på ... även fast vi haft oskyddat sex sen sept-09, så har det ju inte hänt nått, men jag tror att det också kan bero på att vi inte haft sex så ofta ... och då är det ju inte lätt att pricka rätt ... =P

Ja, BIM-väntan är sjukt jobbig! Fast samtidigt är det skönt när man kommit såpass långt, som till den väntan ... då har man ändå gjort sitt bästa på sex-fronten, man kan inte göra mycket mer än att vänta ... tyvärr!
    Hur känner du dig då?

nejnej, kärringen kan hålla sig borta i 9 månader nu tycker vi! =D
  • Japan87

Märkte nu att jag har en pytteblödning ... kom bara när jag torkade mig ... blir galen på min kropp ... vad kan detta vara nu då? mensen slutade för 5 dagar sen ... är på cykeldag 11 idag ...
    mellanblödning? Äl-blödning? ....  va trött jag blir

• Japan87

Nu har jag läst på lite om blödning ... kanske ändå är ÄL-blödning ,,, men den verkar tydligen komma i samband med att ägget släppt, så mitt ägg borde isåfall släppt .... hmm .... undrar om det är försent att sexa ikväll ...

det är fortfarande fruktbart 12-24 timmar efter det släppt .... ? blödningen kom vid 14.30 ca ... borde kanske hinna ...

sitter med värk, typ som mensvärk ... känns som mensen ska komma vilken minut som helst ... konstigt ...
    har även rinniga flytningar ....

känns så tidigt bara ?? dag 11 .... förra månaden så fick jag ju en blödning (Precis så lite blod som jag fick nu) på dag 26, trodde ju då att det var en nidis, men eftersom jag gjorde progesteronprov på dag 25, som sen visade låga värden ... men TÄNK om jag hade äl på dag 26 istället ... självklart visade blodprovet låga värden då ... eftersom jag tog de dagen innan äl, isåfall .... Då kanske den blödningen jag fick på dag 26 var en äl-blödning ... men undrar om det kan skilja så, månad för månad, förra gången kanske äl på dag 26, nu kanske på dag 11 ... är det möjligt ????

Fasen va man velar runt i tankarna ....

• Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-11-30 18:17:17 följande:
    Men visst har du väl gjort vul? då borde ju läkaren ha sett när ÄL borde ske? och prog-testet görs ju 1 vecka efter ÄL för då ska det vara som högst. Vet du vilket värde du hade?

Efter min första dubbla dos fick jag ovitrelle för att ägget skulle släppa, så troligen släppte inte det ägget jag fick med enkel dos..
    .Fråga din läkare, det låter lite skumt med mellanblödningar, men som sagt Pergo har många biverkningarSkrikandes och blödning är en av dem.

Har du kollat så du inte är gravid då???
    Ja, jag gjorde vul förra månaden då jag åt enkelkur pergo ...
    du ser i mitt "Kryp-in" hur allt såg ut under månaden ...

Vid VUL nr.3 (Sista VUL:et jag var på förra månaden) hade ingen äggblåsa blivit större, typ 12mm ... men min Gyn såg ju vätska i min högra äggstocke, som hon kaaaaanske trodde kunde innebära att en äggblåsa spruckit o släppt, därmed så sexade vi på jag o sambon den kvällen ...
    sen gjorde jag progesteronprov veckan efter (Dag 25) ...
    Eftersom Gyn kanske trodde ägget släppt dagen jag var på VUL, dag 17 så trodde jag att blödningen jag fick på dag 26 (8 dagar efter gyn antog, kanske, trodde, jag fått äl) var en nidis ....
    Jag hade jätteont i äggstockarna från dag 22 - dag 26  ,,, sen kom ju som sagt blödningen på dag 26, precis likadan blödning jag fick idag ... pyttelite blod i flytningarna ... som strimmor med blod .... kanske ändå var så att äl kom på dag 26 istället för på dag 17 då jag var på sista VUL:et ....

Guuuuud var krångligt jag skriver =P =P men hoppas du förstår ändå hehe!

Jag kan inte svara på varför jag inte fick fortsätta komma på VUL efter dag 17 ... jag menar, om ägget var 12mm på dag 17, så kaaanske det kunde växt mer ... Kanske var så att det inte blev mer VUL för att min Gyn tyckte ägget vuxit dåligt för övrigt tiden till dag 17 .... men som sagt, vissa får ju ÄL mkt senare ... så nästa gång ska jag be att få komma in på mera än 3 VUL ...
    Hon kanske ändå var såpass säker på att vätskan i äggstocken var ett ägg som släppt (Men hon hade fel) ... medans jag själv nu i efterhand tror det var en ofarlig vattenfylld cysta som spruckit (Googlat om det lite), för jag hade fruktansvärt ont den dagen jag var på VUL ... 

Jo, pergon kan ju ge biverkningar, men som denna månad så kan ju inte jag ha så hög dos av pergo i mig, eftersom det var ett tag sen jag käkade dom ...
    sitter här med värk i äggstockarna o undrar om jag har ÄL nu ... vi ska iaf sexa på nu ikväll ... o fortsätta ett tag, så får vi se ... kanske kan boka ett VUL ...

Och nej, jag är inte gravid =) om det vore så väl ;)
  • Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-12-02 10:12:06 följande:
    Nu har jag smygtestat på bim-1 med två test, ett från billiga tester och det andra CB digital...

Billiga testers test är starkare positiv nu och CB digital visar gravid 1-2 i fönstret!

Herregud kan detta verkligen vara sant?!
    Kan inte riktigt fatta det, så jag måste testa mer några dagar framåt om nu inte tantj*veln kommer i morgon ändå - vilket jag har svårt att tro nu!
    =D OMG!!!!

Hoppas hoppas hoppppas!!! =D Hela jag ryser!!

Håller verkligen tummarna för dig!
    Vänta 2 dagar till o ta sen ett test! Ring din gyn o kolla med henne också vad hon kan tro!

Jag tror inte tantjäveln kommer ;) =D
  • Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-12-02 10:57:56 följande:
    Ja jag ska ju ringa min läkare på KK i vilket fall, även om mensen skulle komma....
    Men jag ringer inte förrens på måndag...
    Så nu sitter jag bara och stirrar på testerna och undrar om det verkligen kan vara min tur nu?!
    Ok!

Vilken lååång helg det kommer bli! Hehe, men håll ut!
    Jag lovar o hålla mina tummar för att plusset är ett riktigt plus!

Tror att det ÄR er tur nu!

Va roligt =)
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-12-03 10:09:34 följande:
    Stoooooooooooooort grattis till dig! Åh va roligt!

Hur många omgångar pergo käkade du? Varför fick du ta sprutan? Fick du den redan första omgången?

KRAM
    Hur går det för dig då kattis ??? =)
    BIM idag va ? Inga menskänningar hoppas jag!

Kram!
  • Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-12-03 10:25:58 följande:
    TACK gumman!Solig
    Gjorde faktiskt ett till test idag för att kolla, 14 dagar efter sprutan och bim 4/12 (hade räknat fel en dag!) och det är klart positivt!! Så jag plussade på bim-2, har lagt upp bilden på testerna i mitt galleri om ni vill seFlört, kan forfarande inte fatta att det är sant? NÄR inser man att man faktiskt ÄR gravid??

Jag tog pergo så här:
    omgång 1: enkel dos-
    omgång 2: dubbel dos + ovitrelle = 1 fint ägg vänster sida, 11 mm slemhinna
    omgång 3: dubbel dos + ovitrelle= 1 fint ägg höger sida, 11 mm slemhinna
    omgång 4: dubbel dos + ovitrelle= 2 fina ägg vänster sida, 11 mm slemhinna

Sprutan fick jag för att ägget skulle mogna och släppa. Ibland så händer det att ett ägg som ser fint ut inte mognar och släpper utan tillbakabildas, vilket läkaren trodde hade hänt mig.

Nu hoppas jag på att vi allihopa kommer med fina Gravid om ett halvår eller så!
    STORT Grattis Skrattande !!!

Va häääärligt!!!
  • Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-12-03 10:33:14 följande:
    TACK! kan fortfarande inte fatt att det är sant?!
    UnderbartHjärta
    Längtar tills ul så man får se hjärtat! eller om det kan vara två därinneFörvånadFlört
    hihi Hjärta
    Förstår att det kan vara svårt att förstå att man verkligen ääär gravid.
    Kan själv tänka mig att jag kommer vara i chock, när/om jag får reda på en sån sak en dag! =P

Ja, tänk om det är 2 =O hehe, bättre än ingen bebis iaf =P
Svar på tråden Pergo start imorgon...