• Japan87

Pergo start imorgon...

Kattis123 - Hur går det ??? =)

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-11 13:09:29 följande:
    Hej!

Det går bra för mig Tog sista tabletten igår. skönt!

Har inte kännt så mkt biverkningar men på dag 1 så började de sticka lite i min ena hand och sedan har det gått upp lite i armen. Under armbågen och ner i handen sticker det och jag lixom "fryser" lite om handen. Undra om det kan vara ne biverkning.
    Blev först rädd att de va en blodpropp men det tor jag inte. hoppas de går över snart!

Jag har börjat ÄL testa  idag, visade svagt svagt streck....undra om de betyger att äl är på väg?

Spännande i alla fall....

Hur mår ni andra?

KRAM
    Ok, späännande =P imorn tar jag  min sista!! wihoo

men du, det där har jag oxå kännt =S gud va skumt! har vart i högerhanden på mig, bara i handen inte gått upp i armen ... va konstigt att båda kännt samma :P men nej, blodpropp får vi inte tro , uschusch!

jasså du börjar redan med dom ... har du vart på vul än ?
    har du testat äl-tester förut ??
    För de har ja gjort iaf, å ja får alltid 2 streck ... men vid 3 tillfällen så har teststrecket vart starkare än kontrollstrecket = äl inom 24-48 tim ... men tydligen har inte mina ägg släppt ... för ja var varken gravid och mensen dök inte upp förens jättesent ...

men ja hoppas på att det blir stegring för din del!!

Annars mår ja fint ... inte kännt av pergon så mkt som sagt ... förutom högerhanden där då ...
    Jag är mest rastlös bara ... känns som tiden gååår sååå sakta just nu ...
    man vill ju bara at de ska bli äl så man "får göra sitt" ... och invänta ett plus ... eller mens *usch* .... veckorna mellan äl o mens(förhoppningsvis plus) kommer vara såååå långa!!! =/
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-11 15:41:09 följande:
    Gud va konstigt att du oxå kännt så i handen! Kan du inte uppdatera mig hur du känner angående de...!
    Jag känner mej nämligen lite orolig över de :(

Men jag ska nog fråga gyn när jag ska till henne på onsdag!
    Mm, riktigt konstigt, men tror inte det ska vara någon större fara, men fråga du iallafall, kan alltid vara skönt med en expert att fråga =)

Ätit min sista tablett idag och nu när ja va på toa så va det ljusrosa flytningar på pappret .... tyckte de va konstigt ... har du med fått det ?? =S
  • Japan87

Nervös för imorgon föresten ?? =P

jag ska ju oxå till gyn imorn för VUL ... är rätt nervös ja =P
    haha, på nått sätt är jag mest rädd för att lägga en brakare när man ligger i gynstolen =D
    kanske bara ja är så dum som oroar mig över sånt =D hahaha skulle ju vara sååå pinsamt!!!

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-12 11:35:06 följande:
    Usch ja nervös som tusan!

Jag känner även att jag blivit mer känslig de senaste dagarna....kan börja gråta närsom osv...lite orolig nervös....FY!

Nån som känner igen sig i känsligheten....???

Jag hoppas innerligt att detta ska gå vägen första gången... Vi myste lite igår och ska göra de hela veckan utom onsdag då M är i Sthlm.

Lika bar att köra på alla dagar istället för varannan eller var tredje....! Tänk om man missar!
    Mm, samma här, känns nervigt =P

Nja, är nog inte mer känslig än vanligt direkt ... jobbigt för dig =/ men då kan vi hoppas det är ett bra tecken :P att pergon gör sitt!

ja känner lite molande i höger äggstocke å stick då o då ...

Mm, förstår att du vill att de ska ta sig på första försöket! Känner samma här =)
    Räknat ut att om de blir plus nu på första försöket, så är det nog rätt lagom att berätta för föräldrarna på julafton =D hoppas hoppas ... vilken fin julklapp till dom isf!

Goood, bara o köra på så mkt ni orkar! Inget att förlora =P

tycker de e så svårt att veta nu när äl kommer hmmm ...
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-13 08:13:47 följande:
    "lillahjärtat87"   Vilken tid ska du vara på VUL i dag? Jag ska dit kl 16...vänta en heeeel dag på de! Jaja tur att jag ahr mkt att göra på jobbet så tiden går fort.

Har du haft någon ÄL känning ännu?
    hej =)

Jag ska dit nu snart, 14.40 =S nervööööös + att jag är gasig i magen :( tänk om ja pruttar framför näsan på gyn =/ ... haha

förstår att det känns segt att vänta , men snart ska du med dit :P inte så långt kvar nu!!

Ja, igår hade ja mkt känningar, molade o molade i äggstockarna, hoppas inte äl redan vart nu (känns iof tidigt för äl) ... idag känner ja lite ... kunde inte sexa igårkväll då T jobbade natt =/
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-13 17:25:07 följande:
    Hej! Hur gick det idag på vul? Jag har precis kommit hem därifrån, hade en äggblåsa på 15 mm och en på 10 mm hon trodde att den större skulle släppa om 4-5 dagar )) hoppas så!
    hej! Åh va roligt att höra =) Vilken dag var du på idag ???

jag är på dag 10 idag ... och hade inga stora ägg =/ hon hitta 2st på 8mm och en på 10mm ... nu ska hon på semester och kommer hem söndag natt ... så för min skulle så boka vi en tid på måndag, så skulle hon komma in på sin lediga dag o kika om äggen växt till sig =)=) ja hoppas så jag med ... blev något besviken idag må jag säga =/ men som sagt, dag 10 är jag bara på ... så jag kanske inte ska lägga ner hoppet för det!
    Men är rätt glad över slemmhinnan som var 6mm ... om den ligger på 7mm så är det bra =) så jag hoppas den med växer nån millimeter till =P så ägget kan fästa gött där sen!!

Hoppas ditt 15mm-ägg släpper nu snart då =) Nån av oss ska ju få till det tycker man ju iaf =P=P

Det roligaste vore ju om båda fick lyckoträff =)

Käkar du det där glandin-25 ?? =) Det gör jag iaf ... sägs ju att slemmhinnan blir tjockare av det!

Kram på dig!
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-13 20:39:07 följande:
    Hoppas dom växer till sig i dagarna! Jag var på dag 12 idag så hon sa att dom växer ca 2 mm om dagen! Nästa fredag ska jag ta ett progesteron test! Har du fått någon tid för det? Lycka till!!!
    ok, ja, då kanske det stämmer ungefär att mitt stora ägg skulle va runt 14mm på dag 12 då ... eftersom dom växer runt 2mm per dag ... =) Kanske inte ska vara så ledsen hehe ...

Vad visar det provet då? Om du haft ÄL eller ej ?
    Nje, ingen tid för någe prov än, men det kanske jag får på måndag, när jag ska dit igen för vul, dag 15 ...
    kattis123 skrev 2010-10-13 20:54:50 följande:
    Hon sa förresten inte något om min slemhinna....?!? Kan dom se de på vul? Hurdå?
    Jasså, gjorde hon inte det ... Ja, min gyn visade slemhinnan först (innan äggen) ... hon sa då att min var 6mm ... sen vet jag inte hur skiktig den var ... har hört nått om att är slemhinnan 3-skiktig, så är det jättebra! Och så ska den helst vara minst 7mm tjock ... helst mer ... hoppas din var 7mm eller mer då =)

jag bara väntar o väntar tills måndag ... vill veta om äggen växt ... o jag vet inte vad jag gör om dom inte har gjort det =/ kommer bli störtledsen tror jag ... man har ju en liten företeelse om att man ska bli gravid på första försöket =P Jag kollar redan barnvgnar jag kan tänka mig osvosv ... min karl tycker jag är knas =P men man får ju drömma, hihi =P
  • Japan87
    Miranda79 skrev 2010-10-13 21:16:28 följande:

Hej tjejer!!!
    Hoppar in här om det är ok??!! Jag är 31 år, bor i Sthlm, kommer från Gotland, gifte mig i sommras, vi har försökt få barn i snart 3 år!!!!!! Fick MF i v9, för 1.5 år sen, har inte blitt ngt efter det Jag har lite dåliga värden av progesteron o östrogen, mannen har bara 49% rörliga spermier, nästan alla långsamma... Så vi har det lite jobbigt med andra ord!!!! MEN jag började käka pergo häromveckan, men jag åt två tabl om dan, gjorde nån av er det?? Var inne förra tis 5:e på dag 11, hade ett superägg, och två blåsor till han inte kunde gardera om det var fina ägg i, så jag fick min ägglossningsspruta i skinkan, direktiv om att sexa dan efter o följande dag där... Men mannen blev dålig, så det blev samma dag o dan efter, men håller tummarna stenhårt att det kan ta sig, för snart orkar jag inte mer... Jag var tok nervös innan för hur jag skulle må, men kände inte så mkt förutom att jag blev tröttare... MEN det är inge kul att det är svårt o få tag på tabletterna, men har lyckats o hämta ut två askar till, så jag har!!! På tisdag vet jag om vi lyckats eller inte... Tiden går sååååååååååååååååå sakta!!!!!!

Låter som ni vart med om mkt =/ Och väldigt dumt att maken blev sjuk där!! =/
    Men det kanske räcker med dom dagarna ni fick till det, får hppas på det =)

Förstår att väntan är lååång, men snart är det tisdag och jag håller tummarna för att ni lyckats!!!

På frågan om jag ätit 2tabletter om dagen så svarar jag Nej =P Har kört min första kur med pergo nu, och jag åt då bara en tablett om dagen ... ger inte detta mig någon ÄL så får jag antagligen 2tabletter om dagen till nästa kur!
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-16 13:05:15 följande:

Vad tror ni? (ser att jag lagt det på fel håll, så kontroll strecket är inte starkare än de andra strecket) Menändå
    hihi, ja, det kanske blir stegring snart ? vem vet =)
    Hur känner du dig då?

Idag har jag haft knepiga flytningar (ursäkta för äckelsnacket) ... dom har lixom varit genomskinliga med litelite åt det gula hållet ... och som klumpar ... absolut inte åt svamphållet ... har faktiskt aldrig vart med om detta, nånsin ... undrar vad detta kommer sig ... hoppas det har något med äggets tillväxt att göra =D haha ... sen har jag haft molvärk en del ... mer ibland , mindre ibland ...
Svar på tråden Pergo start imorgon...