Inlägg från: två lingon och ett blåbär |Visa alla inlägg
  • två lingon och ett blåbär

Försäkringspengar?

Vi har en försäkring i folksam och har precis skickat in anmälan på funktionshinder ADHD. Ärendet är under handläggning just nu, vi fick ett brev hem i veckan att de håller på med ärendet men att det tar tid att fatta beslut då de måste ha in läkarjournaler osv.
    Tror inte att vi får någon ersättning, men det var faktiskt en som jobbar med försäkringar som sa att jag skulle ansöka då det tydligen fanns möjlighet att försäkringen kunde lösa ut.
    Kravet var att försäkringen skulle vara tecknad en viss tid före misstanke om AdHd uppkom och något mer som jag inte minns just nu.

kiwi2012 skrev 2011-03-17 16:42:01 följande:
    Kan berätta att Länsförsäkringars barnförsäkring ej täcker sådana funktionshinder,ej heller Folksams barnförsäkring. Men som "tur" hade jag dåligt med pengar när min äldste son föddes så jag teckna bara medlemsbarn på Folksam via mitt fack och den billiga försäkringen täcker hans funktionshinder ADHD.
    Han har fått en klumpsumma för 4 år sen och just nu håller dom på o kollar om han skall få en till klumpsumma.

Så för min lille som är född -05 teckna jag båda Folksams försäkringar i fall att....
    Samma försäkring som vi har då. Vårat ärende ligger fortsatt under utredning men vi har fått hem ett brev att alla journaler osv har kommit in nu.

Hade ni beviljat vårdbidrag när ni sökte? Läste i våra papper att om man har vårdbidrag kan man få en extra summa från försäkringen. Vi har tyvärr inte sökt VB så frågan är om vi får ut någonting alls från försäkringen. Står lite luddigt, så det är svårt att tyda om försäkringen endast betalas ut om man har VB eller om det då betalas ut mer pengar.
    JoWiAn skrev 2011-03-23 17:22:57 följande:
    Från folksam får man inte extra för VB för psykiska handikapp som adhd och autism.
    Det står i mina försäkringspapper, men det kanske är olika om det är en privat barnförsäkring eller en gruppförsäkring tecknad genom facket?
Svar på tråden Försäkringspengar?