• kiwi2012

Försäkringspengar?

Kan berätta att Länsförsäkringars barnförsäkring ej täcker sådana funktionshinder,ej heller Folksams barnförsäkring. Men som "tur" hade jag dåligt med pengar när min äldste son föddes så jag teckna bara medlemsbarn på Folksam via mitt fack och den billiga försäkringen täcker hans funktionshinder ADHD.
    Han har fått en klumpsumma för 4 år sen och just nu håller dom på o kollar om han skall få en till klumpsumma.

Så för min lille som är född -05 teckna jag båda Folksams försäkringar i fall att....

Alex 980805 - Mio 051213 - BF 110424
  • kiwi2012
    två lingon och ett blåbär skrev 2011-03-23 09:55:49 följande:
    Samma försäkring som vi har då. Vårat ärende ligger fortsatt under utredning men vi har fått hem ett brev att alla journaler osv har kommit in nu.

Hade ni beviljat vårdbidrag när ni sökte? Läste i våra papper att om man har vårdbidrag kan man få en extra summa från försäkringen. Vi har tyvärr inte sökt VB så frågan är om vi får ut någonting alls från försäkringen. Står lite luddigt, så det är svårt att tyda om försäkringen endast betalas ut om man har VB eller om det då betalas ut mer pengar.
    Jo men jag tror att jag hade vrdbidrag för sonen då... men är inte helt säker då åren går våldigt fort...

sök vårdbidrag, jobbigt att söka men väldigt skönt att ha, täcker upp en del av kostnaderna som man har.
    Alex 980805 - Mio 051213 - BF 110424
Svar på tråden Försäkringspengar?