MammaMajs skrev 2010-10-05 12:58:13 följande:
Vad skönt för dig att det har vänt, jag är jätteduktig på att focusera på det negativa och gräva ner mig i det och då går många positiva saker mig bara rakt förbi. Av någon anledning så låter jag det hända, jag har börjat försöka göra på samma sätt som dig men jag antar att det krävs mer än någon veckas positivt tänkande för att man skall vara där.
Planera roliga saker och utflykter är verkligen ett bra ljusglimtsexempel :)
Nån vecka?! ojoj, det var ÅR av kämpande för att vända det. Men det gick
Numera gräver jag inte ner mig i sorg när jag tänker på alla våldtäkter jag varit med om, att jag varit så sjuk att jag nästan dog eller att jag nästan förlorade mitt barn då hon låg i magen.
Jag är sååå tacksam för mitt liv, att jag har en underbar man, en fantastisk dotter och en gullig katt. Jag bor numera i staden jag är uppvuxen (flydde härifrån i panik för många år sen) i och har ingen ångest längre över att jag när som helst kan möta min våldtäktsman på stan.
Jag är lycklig varje dag för det jag har och för småsaker, som att det går bra på min utbildning, att löven har så fina färger nu när hösten är här, att jag ska gå på bio med dottern i helgen, att desperate Housewives börjar ikväll

osv osv.