• ÄngelBängel

Beställa linser från nätet "bra eller an*s"?

Hejsan,
    Upptäckte att mina dagslinser och pengar tagit slut samtidigt

Har fått en del erbjudanden om att köpa linser billigt via olika hemsidor (bla lenscare, lensway) och undrar lite om det. Finns det någon är ute som har några erfarenheter. Service, säkerhet, "dolda kostnader", utbud mm.

Vill gärna kunna dra på mig ett par solbrillor när solen kommer

Tackar och bockar/ Ängelbängel

• Svar på tråden Beställa linser från nätet "bra eller an*s"?
  • Viktoria74

Lensbuddy är kanon, betsäller alltid där och tycker det är billigast o bäst.

• nelly 1

Nån som vet om man kan köpa dygnet runt linser på nätet???

Hur funkar det med annat lins märke är det inte olika typer av linser vissa hårdare och mer böjda osv...hur vet man vilka man ska välja när det vanliga märket inte går o köpa på nätet...?

• mosterYster

Beställde från YourLenses eller nåt sånt och det funkade hur bra som helst! www.yourlenses.com

Men nu har jag laseropererat ögonen och slängt alla mina gamla linser, vätskor OCH glasögon

• nelly 1

mosterYster
    berätta om operationen i korta drag är du gullig...
    Funderar oxå på det men man måste vara "ammningsfri" i 6 månader först. Hur kändes det under och efter...?

• ÄngelBängel

Nelly1: Man beställer sina vanliga linser på nätet. Man får uppge storlek, kupighet, styrka samt att de är utprovade av optiker osv. De vanligaste märkena är lätta att hitta: Bauch Lomb, Ciba, Johnson&Johnson. Har man någon ovanlig linsmodell eller storlek/ styrka kan det vara knepigare. Tex har Lensway mina linser i 1 storlek, sitter tyvärr på jobbet och kan inte kolla om den jag har. Jag skulle inte våga prova någon annan modell på eget initiativ, fick springa till optikern mååånga gånger innan vi hittade denna modellen. Finns de inte på nätet är det väl bara en sak att göra: betala stora pengar hos optikern.

Lasta på med andra sighter som är bra

• mamma2004

Jag köper alltid mina linser hos Lensway. Funkar jättebra. Nästan halva priset mot hos optikern!

• Nevy

Jag har handlat hos Lensway och Lensbuddy.
    Båda har varit bra, och priserna är ganska lika.
    Det man ska veta är Styrka (så klart ) Baskurva och diameter.

Jag har också köpt superblliga glasögon på glasogondirekt.com, funkade jättebra.

• ÄngelBängel

Nu är beställningen skickad. Det blev Lensway, de var snäppet billigare på mina linser.

Skönt med linser på sommaren. Antingen är det sol så jag vill ha solglasögon eller så regnar det och då ser man ju ingenting med glasögon

• jeeri

Lensway är bra, beställde själv därifrån i måndags kväll, fick linserna igår :) Bra utbud har de också.. men nu har du ju redan beställt så.. ;O)

Svar på tråden Beställa linser från nätet "bra eller an*s"?