• sydneygirl

Beställa linser från nätet "bra eller an*s"?

Har köpt på lensbuddy och faktiskt ökat styrkan själv. Detta eftersom jag ligger mitt emellan två styrkor och optikern hela tiden vill ge mig det svagare som fungerar på deras test men inte på långt håll eller på kvällar. Försökte förklara detta men han lyssnar inte (och ingen annan heller eftersom jag ser tillräckligt bra på testen...). Har haft linser i 14 år så man tycker ju att han borde förstå att jag "kan" det här med mina ögon och linser...

Nu går jag på kontroll typ vartannat år istället för varje (eftersom jag använder glasögon 5 dagar per vecka) och köper linserna på nätet. Är helnöjd!

Jag har förresten provat färgade linser men eftersom mina ögon är så kupiga så simmar de runt för mycket så det ser knäppt ut och jag ser skarven av det färgade. (De färgade linserna finns inte i min kupighet)

Det här med kupighet är förresten viktigt, jag hade haft linser i 8 år (fyra olika optiker!!!) och gick sedan till en optiker här i Sydney. Jag sa samma till henne som till alla tidigare att jag tyckte att linserna skavde och rörde sig ganska mycket (så där så man fixar till det med fingret ganska ofta eftersom man ser suddigt). Hon kollade med sina instrument och inom 5 sekunder (jag lovar) så sa hon "men du har ju helt fel linser för dina ögon". Hon gav mig samma märke som jag hade fast med rätt kupighet. Som dag och natt!!! Plötsligt satt linserna bra och jag behövde aldrig rätta till dem!!

Blev så arg att jag gick tillbaka med resterande linser av den gamla sorten (när jag kom tillbaka till sverige) till optiker och sa att jag ville ha pengarna tillbaka. Det gick ok, men sen nästa gång jag skulle köpa nya linser ville de återigen ge mig den gamla kupigheten. MEN FATTA!! Jag vill ha de med mer kupighet sa jag. Nej vi har inte så kupiga, du kan få mellantinget....suck, då köpte jag på nätet istället, med rätt styrka och kupighet.

Svar på tråden Beställa linser från nätet "bra eller an*s"?