• bohusbebis

Nya Quinny Zapp Xtra??

Nån som testat den? Sett den IRL? Undrar hur den är att köra jfm andra liknande vagnar - gamla Zapp / bugaboo Bee / paraplysulkys? Och framför allt hur "liten" den blir hopfälld med nya sitsen.
    Har en Zapp som vi tänkt ha som extravagn till 5-åringen (18kg) och en Bugaboo Bee+ alt en Maclaren Quest som nog blir 2-åringens resevagn. Men blir ju lite nyfiken på nya Zapp:en... Sitter-ligger en 5-åring bra i den? Att den passar en 2 åring tar jag för givet...
    Gillar verkligen Zapp:s kompakthet, även om den blir rätt tung. Bee+:en har överlägsen komfort, men blir lite större hopvikt... Questen är "bräcklig" men suveränt liten och helt okej...

• Svar på tråden Nya Quinny Zapp Xtra??
  • bohusbebis

Hittade några snuttar på youtube å den ser ju rätt fin ut, men bökigt att behöva ta av sittdelen när man ska fälla ihop den...

• bohusbebis

Konstigt? Ingen med erfarenhet av denna vagn? Verkar inte bli nån storsäljare då...

• Minandra

Den är helt ny på marknaden..... Kanske därför du inte fått några svar.
    Hade gamla zappen och den var hur smidig som helst. Minuset var att det inte var liggläge.
    Det är det på den nya samt att den är vändbar. Har beställt den som resesulky till bebisen.

• bohusbebis
    Minandra skrev 2010-10-11 16:00:11 följande:
    Den är helt ny på marknaden..... Kanske därför du inte fått några svar.
    Hade gamla zappen och den var hur smidig som helst. Minuset var att det inte var liggläge.
    Det är det på den nya samt att den är vändbar. Har beställt den som resesulky till bebisen.
    Det ska bli spännande att höra vad du tycker om den när du får den. Jo den är ju ny, men har sett annonser på den nån månad nu... Gillar åxå gamla zapp:en - bortsett från det saknade vilo/liggläget...
  • Ami755

Jag tycker den är smidig, har sett den i Malmö, BEBA Barnbutik. Visst man måste ta av ligg/sitt delen men är fortfarande smidig att fälla ihop. Vilo och ligg läge- super bra.  Och mycket bra pris för den jämfört med Been, om den är tänkt som resevagn. Men för 5 åring osäker, alla producenter har en viss vikt vagnarna ska tåla, det ska du nog kolla upp innan du bestämmer dig

Jag vill i alla fall ha en till min 2 åring !! 

• Helene OSV

Ååå vad synd att jag inte behöver nån ny vagn!! Den såg ju skitbra ut!!
    Jag har en gammal Zapp och jag är faktiskt lite irriterad över att man inte kan byta mellan babyskyddsadaptrarna och sittdelen enklare! (har den till babyskyddet nu men skulle behöva den som sittvagn i morgon men IDS inte krångla på sittdelstyget nu)

• Minandra

Nu har jag fått hem min nya Zapp.
    Den är förvånansvärt smidig och snygg design.
    Fråga på så ska jag försöka besvara så gott jag kan.

• bohusbebis
    Minandra skrev 2010-10-16 20:39:50 följande:
    Nu har jag fått hem min nya Zapp.
    Den är förvånansvärt smidig och snygg design.
    Fråga på så ska jag försöka besvara så gott jag kan.
    Va spännande! Mest nyfiken på hur den funkar att fälla ihop tex när man ska klämma in sig på X2000 eller så... Finns det nån transportväska eller hur "liten" blir den hopfälld. Hur stor är din vagnspassagerare? Hur sitter denne? Kommer nog på mer...
  • Minandra

Man tar av sitsen med ett "klick" på vardera sidan, sen fäller man ihop chassit precis som på den gamla Zappen. Sitsen väger i princip ingenting och är smidig att vända på. Det finns ingen väska med till nya Zappen utan det ingår istället en varukorg under sen även adaptrar till babyskydd och ett regnskydd. Den får plats i bla Phil and Teds prampack.
    Min lilla vapendragare är nu 6 månader och sitter som en kung i den. Sufletten är förbättrad med en extra solskärm,  ljusinsläpp runt hela.
    Den har fortfarande samma köregenskaper som gamla Zappen.

• Ami755

Kan tillägga att BEBA.se har extra sitsar som är som de nya- man kan ha den i de olika positionerna- och den passar den "gamla" Zapp. Smidigt för er som har den tidigare modellen och behöver/vill ha liggläge.

Svar på tråden Nya Quinny Zapp Xtra??