Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Nya Quinny Zapp Xtra??

Nån som testat den? Sett den IRL? Undrar hur den är att köra jfm andra liknande vagnar - gamla Zapp / bugaboo Bee / paraplysulkys? Och framför allt hur "liten" den blir hopfälld med nya sitsen.
    Har en Zapp som vi tänkt ha som extravagn till 5-åringen (18kg) och en Bugaboo Bee+ alt en Maclaren Quest som nog blir 2-åringens resevagn. Men blir ju lite nyfiken på nya Zapp:en... Sitter-ligger en 5-åring bra i den? Att den passar en 2 åring tar jag för givet...
    Gillar verkligen Zapp:s kompakthet, även om den blir rätt tung. Bee+:en har överlägsen komfort, men blir lite större hopvikt... Questen är "bräcklig" men suveränt liten och helt okej...

• Svar på tråden Nya Quinny Zapp Xtra??
  • bohusbebis

Hittade några snuttar på youtube å den ser ju rätt fin ut, men bökigt att behöva ta av sittdelen när man ska fälla ihop den...

• bohusbebis

Konstigt? Ingen med erfarenhet av denna vagn? Verkar inte bli nån storsäljare då...

• bohusbebis
    Minandra skrev 2010-10-11 16:00:11 följande:
    Den är helt ny på marknaden..... Kanske därför du inte fått några svar.
    Hade gamla zappen och den var hur smidig som helst. Minuset var att det inte var liggläge.
    Det är det på den nya samt att den är vändbar. Har beställt den som resesulky till bebisen.
    Det ska bli spännande att höra vad du tycker om den när du får den. Jo den är ju ny, men har sett annonser på den nån månad nu... Gillar åxå gamla zapp:en - bortsett från det saknade vilo/liggläget...
  • bohusbebis
    Minandra skrev 2010-10-16 20:39:50 följande:
    Nu har jag fått hem min nya Zapp.
    Den är förvånansvärt smidig och snygg design.
    Fråga på så ska jag försöka besvara så gott jag kan.
    Va spännande! Mest nyfiken på hur den funkar att fälla ihop tex när man ska klämma in sig på X2000 eller så... Finns det nån transportväska eller hur "liten" blir den hopfälld. Hur stor är din vagnspassagerare? Hur sitter denne? Kommer nog på mer...
  • bohusbebis
    MariaM78a skrev 2010-11-10 15:06:50 följande:

Men nu en fråga till er som haft den gamla Zappen. Är det bara jag som tycker den är supersmidig att fälla ihop men krånglig att få upp?
    När jag ska fälla upp vår ställer jag den framför mig, trycker in nr 1 och 2 som är där nere vid sidorna, fäller upp handtaget och reser upp vagnen. men sen måste man ju "dra" fram den grejen under sitsen ( den som man ska kliva på när man fäller ihop den). Och där är det superknöligt. Får försöka sätta den mot knät och sen dra. Gör jag helt fel eller?
    Håller med, jag tror att jag brukar trycka in knapparna så att den blir "frigjord" och sen drar jag ut den (står bakom) och böjer mig ner och tar tag i mittpinnen under och drar den mot mig. (försöker återskapa nån slags minnesbild, men tycker just att den är krånglig varje gång jag ska göra det. Kräver en del meck...
    Har varit lite lockad av att beställa den fällbara delen, men nu går den bort för vi köpte en Phil&Teds som vi nog ska ha på resan istället... Och så är barnen för stora. Trist... Att de kommer med alla bra nyheter "för sent"...
  • bohusbebis
    MariaM78a skrev 2010-11-13 10:54:03 följande:
    Ok det låter som en bättre ide. Men man måste trycka in 1 och 2 först så de frigörs kanske då. Sist gjorde jag som jag alltid gjort men jag la vagnen upp o ner på mot bilens bagagelucka o då fick man stöd o kunde lättare dra ut 3.

Någon som vet hur långa kg den klarar av? Min dotter väger 15 nu och kan tänka mig att hon kommer använda den lite sen även om bebisen kommit.
    Gamla Zapp har jag för mig är godkänd upp till 17 kg (kan vara 15 kg åxå), de flesta paraplysulkymodeller är till 15 kg men det är nog mest för att slippa undan garanti... Vår 5,5 åring (18-20kg) har åkt kortare stunder i gamla Zapp:en och den har inte gnällt eller knorrat betänkligt (det gör däremot vår Maclaren Quest när han sitter i den).
  • bohusbebis

Har nu beställt en Zapp Xtra. Rocking Black. Detta efter att maken upptäckte Zapp:ens litenhet då vi sålde gamla Zappen... Får se vad han säger om denna. Ska bli spännande att se hur Xtra:n funkar och om den passar oss...

• bohusbebis

nä, den är inte perfekt för oss. Tänk om den funnits för 1-2 år sen, nu är dottern i största laget inser vi när vi packat ut den ur låddan. Men å så bra för mindre barn (vår är 3 till sommaren).
    Jakten på den perfekta resevagnen går vidare (gillar inte paraplysulkys nåt vidare....)
    Men åå så fin den är. Zapp Xtran...

Svar på tråden Nya Quinny Zapp Xtra??