Inlägg från: MariaM78a |Visa alla inlägg
  • MariaM78a

Nya Quinny Zapp Xtra??

Hej!

Vad glad jag är att jag hittat denna tråd.

Har den gamla Zappen, min dotter är 3,5 år nu och vi väntar en till i april. Tänkte då köpa ett maxi Cosi babyskydd så vi kan ha det till Zappen. Finns det olika babyskydd eller passar alla? Har adaptrar, är det allt jag behöver? De följde med när vi köpte vagnen. Ser ut som små svarta runda saker.

Funderar såklart på att köpa den nya sitsen också. Kan en liten bebis sova i den?

Men nu en fråga till er som haft den gamla Zappen. Är det bara jag som tycker den är supersmidig att fälla ihop men krånglig att få upp?
    När jag ska fälla upp vår ställer jag den framför mig, trycker in nr 1 och 2 som är där nere vid sidorna, fäller upp handtaget och reser upp vagnen. men sen måste man ju "dra" fram den grejen under sitsen ( den som man ska kliva på när man fäller ihop den). Och där är det superknöligt. Får försöka sätta den mot knät och sen dra. Gör jag helt fel eller?

• MariaM78a

Ok det låter som en bättre ide. Men man måste trycka in 1 och 2 först så de frigörs kanske då. Sist gjorde jag som jag alltid gjort men jag la vagnen upp o ner på mot bilens bagagelucka o då fick man stöd o kunde lättare dra ut 3.

Någon som vet hur långa kg den klarar av? Min dotter väger 15 nu och kan tänka mig att hon kommer använda den lite sen även om bebisen kommit.

• MariaM78a

Jag ska defenitivt köpa ny sittdel till min gamla zapp. Som tur är har dom inte ändrat något på chassit utan bara klädseln.

• MariaM78a

Tycker ni den är stabil nog för en bebis också? När vi kör vår vanliga zapp nu (ej nya sitsen) är den ju stabil.

• MariaM78a

Ja man använder den nog inte förrän dom är 5-6 månader tidigast ändå.
    Skulle beställa på beba idag men de var slut i lager :( skulle även beställa varukorg.

Svar på tråden Nya Quinny Zapp Xtra??