Inlägg från: Ami755 |Visa alla inlägg
  • Ami755

Nya Quinny Zapp Xtra??

Jag tycker den är smidig, har sett den i Malmö, BEBA Barnbutik. Visst man måste ta av ligg/sitt delen men är fortfarande smidig att fälla ihop. Vilo och ligg läge- super bra.  Och mycket bra pris för den jämfört med Been, om den är tänkt som resevagn. Men för 5 åring osäker, alla producenter har en viss vikt vagnarna ska tåla, det ska du nog kolla upp innan du bestämmer dig

Jag vill i alla fall ha en till min 2 åring !! 

• Ami755

Kan tillägga att BEBA.se har extra sitsar som är som de nya- man kan ha den i de olika positionerna- och den passar den "gamla" Zapp. Smidigt för er som har den tidigare modellen och behöver/vill ha liggläge.

• Ami755

Kolla in på BEBA.se de har en jättebra bild på hur stort allt är. Ryggsätet är 52 högt, sen 20 cm sittplats och sen en del för fötterna som är cirka 15 cm.Min son på 2 passar perfekt i den han är väl cirka 93 cm,länge sen vi mätte men enligt klädstorleken.

Nån mer med erfarenhet Minandra har ju oxå införskaffat en

• Ami755

Jo en liten bebis kan sova i den, det står på Quinnys hemsida- från födslen. Den är ergonomiskt formad, och har ett stöd för fötterna, liksom en kudde man kan putta ut när fötterna behöver stöd. Finns i fina färger den nya sitsen, min favorit är den RÖDA men även den bruna som går lite åt det grön/bruna är superfin...Vill ha alla!!
    (kolla BEBA.se de har sitsarna "löst" om du ska köpa en sits bara)

Maxi Cosis babyskydd kan du använda- Quinny och Maxi Cosi har samma producent .

Jag brukar stå bakom och dra ut nr 3, har inte upplevt den som svår. Sen fäller jag upp 1 och 2. Kanske lättare?

Lycka till

• Ami755

Den sufflett som finns på Zapp extra har en extra del som solskydd, barnet får en hel del skugga.
    Jag kan jämföra med vår gamla paraply sulky från Chicco som egentligen bara hade skydd när barnet satt upp.
    Zappen har bra skydd även i liggläge tycker jag. 

• Ami755
    bohusbebis skrev 2011-01-21 13:35:03 följande:
    Har nu beställt en Zapp Xtra. Rocking Black. Detta efter att maken upptäckte Zapp:ens litenhet då vi sålde gamla Zappen... Får se vad han säger om denna. Ska bli spännande att se hur Xtra:n funkar och om den passar oss...
    Då blev det en Zapp extra till slut . Jag är supernöjd med vår!! Även om man delar den i 2 delar så är den fenomenal- speciellt sovläget! Hoppas mannen blir lika imponerad som jag!
  • Ami755

Visst är den stabil men efter att ha läst på lite.. bebisen bör vara 6 månader. Eller så använder man babyskyddet ett tag innan man använder vagnen som "vanlig". Min son är snart 2 1/2 år så jag har inte använt den när han var bebis.

Du kan beställa bara den nya sitsen o komplettera din "gamla" så får du den "nya"  Bla beba.se

Svar på tråden Nya Quinny Zapp Xtra??