Håller med, skulle också vilja höra om bra relatoner.
Själv anser jag att jag lever i en sådan. Försöka ta upp vad vi gör för varandra:
Diskuterar alltid igenom beslut som rör eller kan beröra hela familjen så det inte kommer några överraskningar. Delat upp hushållssysslor på det sätt som passar individen bäst. Jag har en nackskada så diskning och städning är inte att rekomendera för mig så det tar min man hand om, tvätta kläder och lagar mat gör jag. Tvätta gillar jag då värmen i tvättstugan änns så skönt när jag har ont och laga mat kan inte han

( men i nödfall får man stå ut med spagetti och köttbullar.) Storhandlar gör vi ihop hela familjen, så det blir lite som en familjeutflykt. Vi köper alltid något att tugga på under vägen hem också. Bråkar vi så tar vi alltid tid till att prata igenom saken när vi båda lugnat ner oss. Ingen idé att diskutera något när man är upprörd. Snacket om att pappor inte frivilligt vill vara med sina barn finns inte här. Min man jobbar natt 3 nätter i veckan (12-timmars pass) men när han vaknar innan han ska till jobbet så VILL han umgås med både bonusdotter och biologisk son. Det är då jag kan ta mina joggingrundor med hundarna. De andra lediga dagarna så brukar han sova fram till lunch och jag tar morgonpassen, men när han vaknar kan ju alltid jag lägga mig en stund om jag är trött eller har ont. Vi är både förälskade och bästa vänner, har alltid roligt ihop. En mystisk sak vi har är att vi kan avsluta varandras meningar och även kunna gissa vad den andra bekymrar sig om. Tänker lika om det händer något. Har samma humor. Det med att vi har samma humor och kan avsluta varandras meningar eller lyckas säga samma sak samtidigt har vänner till oss klagat på (på ett positivt sätt) och lite lustigt är det att vi fungerar så.
Skulle kunna fylla på listan mer men nöjer mig här. Men tror att jag glömde det viktigaste; vi båda kan erkänna att för den andra att man hade fel om det uppstår dispyter. Men det hänger nog ihop med att vi alltid pratar igenom sådant vi blivit osams om när vi båda lugnat oss.
Vill VÄLDIGT gärna läsa fler inlägg om bra relationer