Inlägg från: Dr Mupp |Visa alla inlägg
  • Dr Mupp

Varför är det "oetiskt" att göra 8 aborter?

Silverkatten06 skrev 2010-10-05 23:14:33 följande:
    Hur tänker du då? Jag har inga problem med att en kvinna är sexuell, hon får knulla hur mycket hon vill och med vem hon vill, men precis som män som inte vill bli pappor bör kvinnor som inte vill bli mammor se till att skydda sig. 
    Fast ingen kommer klandra killen om han gör tjejen på smällen och hon gör abort detta oavsett hur många av hans avkommor som aborterats bort.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Dr Mupp
    Neko skrev 2010-10-05 23:32:23 följande:
    Fast de flesta idrottare gör väl vad de kan för att undvika skador? Jag tror inte lika många skulle tycka att det var oetiskt med 8 aborter ifall man använde kondom plus ppiller plus spermiedödande medel och dessutom var steriliserad fast man ändå blev gravid.
    Knappast. De är medvetna om risken varje gång de ger sig ut, men ändå ger de sig ut. Och jag är inte bättre jag för den delen. Två gångar har jag åkt in på akuten pga sportolyckor. Desto fler ggr har jag bara linkat hem blåslagen.
  • Dr Mupp
    Saywhaaat skrev 2010-10-06 06:35:18 följande:
    Etik och etik, det handlar nog snarare mer om att man undrar hur fan dum får man bli liksom?  Vill man genomgå tortyr så pass många gånger, något som är så löjligt enkelt att undvika annars, så måste man ju ha en skruv lös?  Och vem gillar eller tolererar dumskallar i detta samhälle, inte jag i alla fall.
    Jag är varken dum eller korkad. Trots det har jag tre oplanerade graviditeter bakom mig. (en av dem slutade i tidigt missfall). Nu hade jag möjlighet att behålla barnen, men hade jag inte det så hade det resulterat i aborter.

De extremt få som gör många aborter har andra problem som gör att de inte kan ta ansvar för skydd, i de fallen är abort det enda vettiga alternativet.
  • Dr Mupp
    Nissa skrev 2010-10-06 07:59:49 följande:
    Har inte läst hela tråden men jag tycker inte alls det är oetiskt att göra många aborter.

Däremot ganska korkat, det sliter trots allt lite på kroppen med alla av och på graviditeter....
    De sliter ännu mer på kroppen att genomgå flera graviditer. Är alla med många barn korkade?
  • Dr Mupp
    Der Ficker skrev 2010-10-06 08:22:58 följande:
    Det är inte oetiskt, ett embryo är ett embryo, skitsamma liksom.

Däremot så tycker jag ändå att det är lite irriterande om jag som skattebetalare måste vara med och betala för någons åttonde abort, för att personen själv inte bryr sig om att skydda sig. Åandrasidan hade det ju nog blivit ännu dyrare att försörja den WT-morsans barn om hon födde dem, eftersom en sådan person antagligen lever på socialbidrag  hela livet.
    För att inte tala om kostnaderna att ha soc inblandat med utredningar och placeringar. plus de vanliga kostnaderna för skola sjukvård mm.
  • Dr Mupp
    Buster78 skrev 2010-10-06 09:50:16 följande:
    Blir man oönskat gravid om och om igen....Borde man väl ändå börja skydda sig......Eller??
    tre gånger har jag blivit gravid trots skydd (ett missfall, två barn). Prevetivmedel är inte 100% säkert.
  • Dr Mupp
    Buster78 skrev 2010-10-06 10:04:52 följande:
    Jag menar att man kanske ska va LITE mer försiktig om man nu har sååå lätt för att bli gravid men inte vill ha barn.
    Dr Mupp skrev 2010-10-06 09:51:55 följande:
    tre gånger har jag blivit gravid trots skydd (ett missfall, två barn). Prevetivmedel är inte 100% säkert.
    Nä dom är inte 100% säkra, men som jag skrev ovan, om man vet att man har lätt för att bli gravid, bör man ju kompletera med exempelvis både p-piller och kondom då!
    Preoblemet är ju att jag tex inte tål varken p-piller eller kondomer. Som grädde på moster stöter jag ut sprialer.
  • Dr Mupp
    mammatill3underbara skrev 2010-10-06 10:27:12 följande:
    Det är oetiskt för att man ska inte använda abort som ett preventivmedel! Vill man inte ha barn så är inte abort lösningen att tänka att vi har sex och om jag blir gravid kan vi bara göra en abort... Det är ett liv! Därför är det oetiskt!!! Varje gång du gör en abort är det en människa du dödar! Oftast vet man inte att man är gravid fören i vecka 4 och vecka 5 börjar hjärtat att slå då är det ett liv! Att åka in 2 eller 3 gånger för att ha brutit ett ben är definitivt inte samma sak som att åka in 2 eller 3 gånger för att avsluta ett liv! Så TS du är korkad om du anser att döda en människa inte är oetiskt!
    Det ä rinte en människa. Det är ett liv som har potential att bli en människa. Fast det har såklart även spermier och ägg och dessa har vi ju ihjäl utan problem.
  • Dr Mupp
    Väntarochlängtar skrev 2010-10-06 10:35:41 följande:
    Jag tycker det om man inte gör det av medicinska skäl och framför allt väldigt oansvarsfullt!
     I Sverige där vi lever i ett land med god ekonomi och det är lätt att få tag på preventivmedel.
    Japp det finns rpevetivmedel, men de är inte 100% säkra. Jag anser att det är mer oetiskt att behålla ett barn som man varken kan eller vill ta hand om.
  • Dr Mupp
    Kimona skrev 2010-10-09 16:03:13 följande:
    När jag gick på gymnasiet fanns det tjejer som gjorde flera aborter istället för att skydda sig. DET är fel enligt mig.
    Tyckte du att nån av de tjejerna var mogna att bli föräldrar? För det hade ju varit alternativet.
  • Dr Mupp
    Pallas skrev 2010-10-09 20:42:15 följande:
    Varför?
    Ju färre som blir oönskat gravida desto bättre. Jag vill se minskade aborten som en följ av att färre blir gravida. Inte att fler behåller oönskade barn.
Svar på tråden Varför är det "oetiskt" att göra 8 aborter?