Inlägg från: NoNoo |Visa alla inlägg
  • NoNoo

Barnkläder-tonåring redan vid 6-7 års ålder?

Jag har 2 tjejer som nu har stl 122-128 i kläder. Är det bara jag som tycker att det är helt hopplöst att hitta fina barnkläder utan att en 6-7-åring ska behöva se ut som en mini tonåring?
    Är det kanske någon här som kan tipsa om bra butiker med kläder till barn i stl 128 och över, där barnkläderna fortfarande är just barnkläder?

Norah 031126 & Noomi 031126
  • Svar på tråden Barnkläder-tonåring redan vid 6-7 års ålder?
  • NoNoo
    Majsan70 skrev 2010-10-06 12:07:46 följande:
    Jag tycker att affärerna har ett bra utbud med KLÄDER som funkar. Jeans o t-shirts o långärmade toppar finns ju i massor.  Jag fattar inte riktigt hur du menar med tonåring? Härhemma klär vi oss i samma stil hela familjen.
    Nja tonårsaktigt var kanske lite överdrivet men när jag tittar runt så ska kläderna plötsligt bli så himla "tuffa", och vuxna. Trista färgkombinationer, mycket tyll och "punkigt" bl a.
  • NoNoo
    mamma till tre busungar skrev 2010-10-06 12:08:40 följande:
    Tycker ändå Hm är den av de stora kedjorna som lyckads bäst där. Bättre än Lindex och KappAhl i alla fall...... Men visst är det för jäkligt. Har samma problem med min 7-åring nu.... Hon har 122/128 och jag vill verkligen inte byta upp till stora klädavdelningen...
    Håller med där, hittar ingenting längre på Lindex eller Kappahl där jag ändå har varit storkonsument innan. H&M är ok men ganska tråkigt, Po.p är över min kostnadsgräns för barnkläder.
    augustisten skrev 2010-10-06 12:26:53 följande:
    www.blingo.se har jättefina barnkläder i större storlekar också. Väldigt bra kvalité och ekologiskt!
    Ja dom hade jättefina kläder
    Majsan70 skrev 2010-10-06 12:24:02 följande:
    Oh, jag älskar utbudet nu. Annat än när mina stora barn var små. Då var det svårt att hitta tuffa kläder. Tyll däremot kan jag leva utan. Men punkigt o rockigt...LOVE IT!  Sånt fick man leta ihjäl sig efter "förr i tiden".
    Jag kör själv lite rockstil, jeans o tröja och så, men barnen behöver fortfarande mer rörliga lekvänliga plagg.
    Dom får allt vänta lite med att bli stora faktiskt .
  • NoNoo
    Tant Green skrev 2010-10-06 20:42:17 följande:
    Jag tycker t.ex. det här är tveksamt på en 6-åring:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=110...

Men det kanske är för kortvuxna 8-9-åringar. Storlek 122-128 går ju iofs oftast att hitta på den "mindre" avdelningen också.

Jag skulle tro att vi kommer handla mer kläder i sportaffärer de närmaste åren (om dottern accepterar det, ännu så länge är hon inte så intresserad av kläder, men det kan ju ändras snabbt), också får man helt enkelt leta lite noggrannare i de vanliga affärerna, det finns ju helt ok kläder där också, bara lite svårare att hitta. I januari ska vi till London då tänkte jag passa på att bunkra kläder på Gap och Next.
    Ja det är ju precis sånt här jag menar, skulle aldrig mina 6-åringar få på sig.
    Tur att de fortfarande accepterar att klä sig varmt och ordentligt när det gäller ytterkläder än så länge iallafall.
  • NoNoo

Hej.
    Kul att tråden väckts upp igen.
    Mina tjejer har hunnit bli 10 år nu och har turs nog fortfarande inga större åsikter om kläders cool-het eller inte
    Det blir nu att jag handlar mest på sportaffärerna, typ Stadium och Intersport, som har bra t-shirts och luvtröjor.
    Byxor blir mest träningsbyxor, typ gråa joggingbyxor. (inte så snyggt, men funktionellt
    Under flera år handlade jag en hel del på name-it eller Exit som har bra och snygga kläder (bra byxor och jeans) upp till stl 152.
    Dessvärre har min ena dotter dragit iväg i längd så nu behöver jag tips på bra butiker som säljer justa jeans till lång väldigt smal tjej som hatar dra-åt-resår i midjan.

Svar på tråden Barnkläder-tonåring redan vid 6-7 års ålder?