• NoNoo

Barnkläder-tonåring redan vid 6-7 års ålder?

Jag har 2 tjejer som nu har stl 122-128 i kläder. Är det bara jag som tycker att det är helt hopplöst att hitta fina barnkläder utan att en 6-7-åring ska behöva se ut som en mini tonåring?
    Är det kanske någon här som kan tipsa om bra butiker med kläder till barn i stl 128 och över, där barnkläderna fortfarande är just barnkläder?

Norah 031126 & Noomi 031126
  • Svar på tråden Barnkläder-tonåring redan vid 6-7 års ålder?
  • Majsan70

Jag tycker att affärerna har ett bra utbud med KLÄDER som funkar. Jeans o t-shirts o långärmade toppar finns ju i massor.  Jag fattar inte riktigt hur du menar med tonåring? Härhemma klär vi oss i samma stil hela familjen.

• mamma till tre busungar

Tycker ändå Hm är den av de stora kedjorna som lyckads bäst där. Bättre än Lindex och KappAhl i alla fall...... Men visst är det för jäkligt. Har samma problem med min 7-åring nu.... Hon har 122/128 och jag vill verkligen inte byta upp till stora klädavdelningen...

• NoNoo
    Majsan70 skrev 2010-10-06 12:07:46 följande:
    Jag tycker att affärerna har ett bra utbud med KLÄDER som funkar. Jeans o t-shirts o långärmade toppar finns ju i massor.  Jag fattar inte riktigt hur du menar med tonåring? Härhemma klär vi oss i samma stil hela familjen.
    Nja tonårsaktigt var kanske lite överdrivet men när jag tittar runt så ska kläderna plötsligt bli så himla "tuffa", och vuxna. Trista färgkombinationer, mycket tyll och "punkigt" bl a.
    Norah 031126 & Noomi 031126
  • H o p e

Polarn o Pyret har en del i större stl åxå.

.?:*¨¨*:?. Gustav född 070730.?:*¨¨*:?. Ebba född 090120.?:*¨¨*:?.
  • La Lola

O svårare blir det ju äldre de blir...(innan de fakttiskt blir tonåringar)

Alma är bara 10 men ska tydligen ha lika kläder som en tonåring hon oxå....
    O tonåringar bär tydligen inga vettiga vinterkläder heller som det verkar...

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Majsan70
    NoNoo skrev 2010-10-06 12:14:03 följande:
    Nja tonårsaktigt var kanske lite överdrivet men när jag tittar runt så ska kläderna plötsligt bli så himla "tuffa", och vuxna. Trista färgkombinationer, mycket tyll och "punkigt" bl a.
    Oh, jag älskar utbudet nu. Annat än när mina stora barn var små. Då var det svårt att hitta tuffa kläder. Tyll däremot kan jag leva utan. Men punkigt o rockigt...LOVE IT!  Sånt fick man leta ihjäl sig efter "förr i tiden".
Svar på tråden Barnkläder-tonåring redan vid 6-7 års ålder?