• giz

TROLL info..........alla läser!!!

här sitter det personer och jagar troll och hittar massor av fällande saker som gör att personerna inte ska få vara kvar och lura och ljuga alla medlemar.
    vi lägger ner timmar på att leta ägare till bilder, leta reda på ägare till förlosningsberättelser osv osv.
    allt för att ni medlemar INTE ska bli lurade av massa konstiga historier.

Men vad har hänt de flesta gånger då vi lyckas dra åt nätet, jo ngn smart person som på ett eller annat sätt börjar misstänka ett nick för fejkat eller tror sej ha bevis springer in i trollets förbenade gästbok å skriver tex: jag vet att du är fejk, jävla troll

jaha mår de medlemar bättre själva? vet ni vad som händer när man gör så? jo trollet avreggar sej, hittar på en ny story å reggar om sej på FL.

det innebär att vi kanske inte på ett helt år får reda på det nya nicket och det nya nicket hinner såra så många människor.

så hur gör man nu då?
    man tar den fakta man har, ta gärna skärmdumpar och länkar.... maila till en moderator eller patrik ( patrik@familjeliv.se ) ge så mycket info som bara du har och sen är det bara att vänta. många gånger så måste all info dubbelkollas och sånt tar tid..

nu kommer säkert ngn å undrar "vad är troll".
    troll är en person som tex går in till änglaföräldrarna, berättar en stulen historia om hur den fött barn bla bla bla, alla som vart med i liknande situation tar givetvis denna under sina vingar å tröstar å gråter tillsammans med den, tids nog gör trollet ett fel steg och när bubblan väll brister så sårar det så många som engagerat sej.

men en vädjan till alla:
    vet ni om ett troll så skriv inte det i forumet eller i dennes eller ngns gb..... ni hjälper bara trollet att hinna byta story å regga nytt nick å många timmars arbete är åt helskotta.
  • Svar på tråden TROLL info..........alla läser!!!
  • wozzgirl

Jag förstår inte ens hur ni kan pussla ihop alla bitar att det faktiskt är ett roll. Men lycka till med ert detektivarbete.

• Pingla med en åsikt

Bra att ni lägger ner tid på detta. Själv kan jag inte ens förstå vad som driver en människa att lägga ner så mycket tid och energi på att HITTA PÅ en livshistoria, hålla igång den och diskutera utifrån den.
    Varför liksom?

Ja ja..... så länge det finns communitys så kommmer det väl att finnas troll....
    kram Pinglan.

• Danbala

Pingla med en åsikt:
    Ja... Det kanske är folk som har "insett" att deras egna liv är så patetiska så ingen vill läsa om dem?

Alltså folk med så dåligt självförtroende att de hittar på en annan identitet med mer spännande erfarenheter, för att de trots allt har ett behov av att synas och märkas. Det är synd om dem, men jagas ska de, tycker jag ändå!

• sisley

Jag förstår att det tar tid men jag har mejlat för nästan ett år sedan om ett misstänkt troll och ännu inte fått ngt svar. Mitt misstänkta troll finns fortfarande kvar under samma nick.

• giz
    sisely: kanske räckte inte informationen, kanske försvann ditt mail eller så var det inget troll.
    vore jag dej så skulle jag maila om det du har och om du fått ngt nytt om den personen.
    det kan ju vara så att ngn annan mailat in ny info som kompletterar det du har.
  • Davids fru

Puffar - jätteviktig info.
    Otroligt att folk lägger ner energi på att "leva uppdiktade liv", men man upphör aldrig att förvånas!

• MalinI

Öhh skulle skriva något med
    Det hända något på vägen.

Ett misstänkt troll som jag tänkte maila om i går var borta när jag försökte hitta henne/honom i dag. Nån annan kanske hade hunnit med att maila red om det redan

Ni gör ett bra jobb. Det är tråkigt att vissa roar sig med att utge sig att vara någon de inte är.

• wozzgirl

Jag förstår inte hur ni ens "kommer på" ett troll? Är ni väldigt misstänksamma eller är jag naiv?

• giz
    jag är nog av naturen misstänksam men nej det är dom där pytte detaljerna som gör det.
    ibland kan det vara att man känner igen en bild i ett galleri och sen är man road i timmar för att hitta den.
Svar på tråden TROLL info..........alla läser!!!