• giz

TROLL info..........alla läser!!!

här sitter det personer och jagar troll och hittar massor av fällande saker som gör att personerna inte ska få vara kvar och lura och ljuga alla medlemar.
    vi lägger ner timmar på att leta ägare till bilder, leta reda på ägare till förlosningsberättelser osv osv.
    allt för att ni medlemar INTE ska bli lurade av massa konstiga historier.

Men vad har hänt de flesta gånger då vi lyckas dra åt nätet, jo ngn smart person som på ett eller annat sätt börjar misstänka ett nick för fejkat eller tror sej ha bevis springer in i trollets förbenade gästbok å skriver tex: jag vet att du är fejk, jävla troll

jaha mår de medlemar bättre själva? vet ni vad som händer när man gör så? jo trollet avreggar sej, hittar på en ny story å reggar om sej på FL.

det innebär att vi kanske inte på ett helt år får reda på det nya nicket och det nya nicket hinner såra så många människor.

så hur gör man nu då?
    man tar den fakta man har, ta gärna skärmdumpar och länkar.... maila till en moderator eller patrik ( patrik@familjeliv.se ) ge så mycket info som bara du har och sen är det bara att vänta. många gånger så måste all info dubbelkollas och sånt tar tid..

nu kommer säkert ngn å undrar "vad är troll".
    troll är en person som tex går in till änglaföräldrarna, berättar en stulen historia om hur den fött barn bla bla bla, alla som vart med i liknande situation tar givetvis denna under sina vingar å tröstar å gråter tillsammans med den, tids nog gör trollet ett fel steg och när bubblan väll brister så sårar det så många som engagerat sej.

men en vädjan till alla:
    vet ni om ett troll så skriv inte det i forumet eller i dennes eller ngns gb..... ni hjälper bara trollet att hinna byta story å regga nytt nick å många timmars arbete är åt helskotta.
  • Svar på tråden TROLL info..........alla läser!!!
  • Fru Höstlöv

Tycker man ska ta allt man läser här med en nypa salt, för vem som helst kan ju regga sig hur som helst med falska namn osv.
    Det är ju bara att skriva att man heter Kalle Anka eller vad som helst.

• giz
    nu handla det inte om det utan det handlar om personer som stjäl era bilder........
    förstår ni då kanske viden av trollet? ngn sitter kanske på libero med en bild på er eller erat barn å använder ert annsikte som sitt.
  • giz
    eller ngn kanse har stulit en bild på er sambo.........
    eller ja u name it......... sen att folk tror på det är en helt annan sak men nu handlar det om att få bort de som stjäl era db antekningar, era bilder, era förlosningsberättelser och dom som följer varje inlägg en person skriver å gör om det till sej.
    era husdjur får nya namn och tom nya kön.....
  • mammacatta

*hejja vårt alldeles fantastiska inhemska troll*

men mytomaner finns överallt - titta bara på tvn...
    det har ju tom en diagnos - mytomani. *googlar*
    hittade NEs förklaring:
    mytomani_ (av grek. my_thos 'tal', 'ord', 'saga' och mani_a 'raseri', 'vansinne'), sjuklig lögnaktighet.

så det finna FULLT med människor som måste hitta på saker för att få den uppärksamhet som de inte får genom att klä sig i skumma kläder eller färga håret lila eller nåt.
    finns ju en ganska intressant variant av denna sjukdom: munchausen by proxy. där munchshausen från början är en gubbe med livlig fantasi och by proxy syftar till att de lägger symptomen på någon närstående. ni vet: min dotter ÄÄÄÄR så sjuk jämt...

snacka om att jag maskerar en puffning bra *hehe*

oops... försa mig lite...

• Fru Höstlöv

Men giz, sånt kan man ju göra utan att ens registrera sig.
    Allt man lägger upp på nätet är ju allmän egendom mer eller mindre. Det kommer alltid finns människor som snor och "lånar."

Värre om nån sitter i en tråd och ljuger om saker och missleder.

• giz
    well iaf annser jag att om vi släpper trollen å inte bryr oss så kommer fl inte finnas utan vara 100 gånger värre än lunar. även lunar har faktiskt börjat ta tag i troll problemet....... välldigt sent men äntligen så börjar även dom rensa upp.
  • mammacatta

fantastiskt...
    då har de ju bara kvar trakasseringarna och lössen att åtgärda på den o-braiga sidan

• Jennie Brunflo

Jag förstår alla vändingar och vridningar av detta problemet...att vi alla är anonyma på nätet och att många är mytomaner på nätet.

MEN, vad giz vill ha sagt är att det hjälper ju ingen att man går in i gästböcker och skriver "du är ett troll jag är dig på spåren".
    Om man nu inte bryr sig och tycker att alla är så anonyma...så finns ju ingen anledning att jaga troll eller skriva så i en gästbok.

FL (som så många andra sajter) vill få bort trollen som skapar så mycket smärta hos så många och det är en del av deras policy. Då måste ju FL få jaga troll hur mycket de vill - för de gör det för vår skull.
    Då tycker inte jag att vi som vanliga medlemmar ska förstöra deras arbete genom att ge oss ut på trolljakt eller skriva misstänksamma trolltrådar eller skriva i trollens gästböcker.

Så som sagt:
    Vad nu en människa har för anledning att vara troll spelar ju ingen roll.
    Giz ber oss att inte bege oss på trolljakt...och om ingen bryr sig...så är ju det bra....och om du bryr dig.....ge dig inte ut på trolljakt utan rapportera till moderator eller patrik.

• mammacatta

krama varandra i trafiken

• sisley

giz

Lite sent svar från mig. Självklart är det så att 'mitt' troll kanske inte är ett sådant men då kan man väl åtminstone få ett svar från redaktionen om att ärendet avförts? Jag vet att du inte kan svara på saken eftersom det inte är din uppgift men jag tycker nog att om FL verkligen vill ha bort trollen så får man nog raska på ärendena lite.

Svar på tråden TROLL info..........alla läser!!!