• mym

Vilken kattsand tycker ni är bra?

Hej!
    Vi testade nu Willys egna kattsand och jag tyckte att den ve riktigt HÄMSK den började lukta redan efter en dag, visst vi har tre katter, men vi har haft Icas egna innan och den har hållt i fem dagar(om man tömmer ut bajset varje dag) Ingen lukt eller nått.
    Så nu är ja lite nyfiken om det finns någon mera jätte bra kattsand under 100 kr som är bra?

• Svar på tråden Vilken kattsand tycker ni är bra?
  • Esterella

Den där som är som vita kristaller och håller ca 1 månad, kanonbra!!!!!

• Lucifer

jag avvänder toalätt, den är tillverkad av pappaersgranulat så den skadar inte kattens tassar sen kan man även använda det som burströ till tex kaniner.

• escada

Vi använder pussi kompakt.

• lilaki

Jag har övergått från kattsand till toalätt jag också! Det är fan så mycket bättre! Toalätten är ett helt annat metod än kattsand. Den här kan jag ju byta varannan dag om jag vill, det är fortfarande mycket billigare än sand, och fräschare.
    Spolar ner korvarna i toan på en gång jag märker dem. Byter pelletsen kanske två gånger i veckan eller mer. Tar en minut!
    Framför allt är det så oerhört befriande att slippa ha sand i hela lägenheten! Jag ägnade hela dagarna åt att sopa golvet i badrummet förr, kändes det som. Nu så plockar jag upp nåt enstaka pellets som har sprätt ut. Slut på kattsand i sängen!
    Och så är det jätteskönt att slippa känna den ständiga fukt-i-betong-lukten som kattsand har, oavsett bebispuderparfym och annat, luktar ändå betong.
    Pelletsen luktar tidning. Helt ok.

Toalätten får jag dessutom med mig hem. Tjugo liter går lugnt att köra under vagnen. Kattsanden var det värre med.

• Vasen

Pussi kompakt fungerar för mina stinkmonster.

• sessan46

jag använder zoogillet kattsand på 20 kilos säck. Den funkar aldeles utmärkt, rätt billig också 119 kr. Den är kanske inte den bästa men med tanke på att det är så mycket i säcken och priset så är det värt det. Den räcker rätt länge. Köpte två säcka i början av juni eftersom min sambo skulle jobba borta hela sommaren och vi skulle försöka skaffa barn så jag ville inte bära säckarna då, och det är fortfarande sand kvar...så det räcker ett bra tag.

• Catja3

Lilaki:
    Hade inte katterna ngt problem med att du bytte?? *nyfiken*
    Det låter ju hur bra som helst. Är också trött på att ha kattsand ÖVERALLT.

• lilaki

Catja: Nä, mina duktiga katter gick snällt på lådan utan kink! Vet att tjejkatten är "uppvuxen" på toalätt hos uppfödaren också.
    Det är verkligen jätteskönt att slippa kattsanden. Och pelletsen funkar verkligen suveränt, bara man förstår att det är en annan ide än kattsand/granulat, man måste verkligen byta ofta. Mer som i en kaninbur eller liknande. Men det går så fort att byta. Blir ingen gegga eller så i botten så det är bara att hälla ned i en soppåse och fylla på nytt.

Svar på tråden Vilken kattsand tycker ni är bra?