• mym

Vilken kattsand tycker ni är bra?

Hej!
    Vi testade nu Willys egna kattsand och jag tyckte att den ve riktigt HÄMSK den började lukta redan efter en dag, visst vi har tre katter, men vi har haft Icas egna innan och den har hållt i fem dagar(om man tömmer ut bajset varje dag) Ingen lukt eller nått.
    Så nu är ja lite nyfiken om det finns någon mera jätte bra kattsand under 100 kr som är bra?

• Svar på tråden Vilken kattsand tycker ni är bra?
  • jojja

Använder Ever Clan till våra katter. Ett paket som kostar 169kr håller lugnt i fyra månader så jag tycker inte det blir så himskans dyrt
    Så skönt när det inte luktar nåt + att den är väldigt lättstädad!

Har iof inte testat billigare märken så mycket, gjorde det i början när katterna var nya för ett par år sen men efter en sisådär 4-5 märken kom Ever Clean och den behåller vi

• angelcry

Va många det är som använder EverClean. Jag tykte jätte mycket om den sanden men katterna vägrade att gå i lådan utan gjorde sina behov i duschen..iaf en av katterna och sen dess så fick hon smeknamnet Bajamajja
    Tur att det ändå finnas så många olka sorter all välja på.

• Silverdraken

jag ha träpellets i en PeeWee låda! Jättebra! Billigt, ingen lukt, miljövänligt och går dessutom att spola ner i toan!!

Peeweelådan är två lådor ovanpå varann..den översta har hål i sig...så när katten kissar på pelletsen..blir det spån som ramlar ner i den nedre lådan.

• ciia

Jag tycker att Pussis är bra. Den luktar inte och det blir klumpar.

• angelcry

Silverdraken
    Jag har alltid undrat hur dom fungerar och om dom är bra. Tycker det låter som en jätte bra grej. Jag har fyra katter så det går åt väldigt mycket sand. Peeweelådan kanske skulle vara bättre då.

• Karisma

Jag använder pussi kompakt..Den enda kattsanden som mina katter går med på..köper jag ngn annan så pissar de utanför...Den kostar 85:- för 10kg, iaf på Ica maxi i Umeå, men jag tycker den är drygare än dem som kostar 29:- eller 49:-..Helt klart värt alla pengar...Räcker länge..

Jag kommer inte byta kattsand..Den klumpar och tar bort lukt av piss och även om katterna skulle vara lös i magen...

Hett tips från mig...

_KRAM K_

• nikon

PeeWee-lådan och tillhörande pellets. Enda nackdelen jag upplever är att det är lite jobbigare att tömma lådan.
    Vi har försökt med sand men ena katten har ut hälften av sanden på golvet oavsett låda. Tror han helt enkelt gett sig f***n på att få ut sanden på golvet.

• Mamma Mu 75

Jag använder ToaLätt. Det är ingen sand utan papper. Anledningen till att jag använder detta är att vi har kattlådan i badrummet brevid duschen och med sand blir det "sörja" på golvet när katten har varit på lådan.

• Sofia3

Jag använder Pussi compact. Den allra bästa tycker jag. Blir riktiga klumpar. Har testat mer "lågpris" kattsand också men tycker inte det klumpar sig ordentligt.

• Kennel

jag använder den nya Toa-lätt till mina katter.
    inte bara är det komposterbart,utan oxå HELT luktfritt.
    superbra!
    och skapligt pris

• Ancha

Min mor använder..nu minns jag inte namnet men är som kristaller vad jag förstått. Det ska tydligen vara ganske dyrt men hon rekomenderar det!
    Nu har inte jag läst hela tråden...kan ha kommit upp! Men tänkte bara säga att det ska va bra

• Pollyanna

Jag har kristaller (kiselstenar) till två ungkatter. Fungerar utmärkt. Finns att köpa på Coop. Man plockar bort bajset (behövs inte göras varje dag ens!), sedan efter ett tag, beroende på hur många katter man har 20-30 dgr, byter man ut allt.

• Sofia86

Håller med andra om att pussi compact är bäst!

• Piskumi

EC helt klart!! Anda jag anvande i Sverige tills i somras, nu bor vi i Spanien o har annu inte funnit det... Kommer ta med massa EverClean fran Sverige nar vi kor ett lass med bil... *sakna*

• Piskumi

(oj dumma jag laste inte hela tradstarten... gick mest efter titeln... EC kostar mer an 100:- )

• villhabebis

Jag hanvänder katty kattströ...vet inte vad jag tycker..den e inte så värst bra...men olika katter bajsar å kissar olika ju...nån som vet nån bra man kan ha istället..?

• tjorven80

jag använder ever clean den gröna.. skulle aldrig använda nått annat e super nöjd.. den e dryg och ekonomisk har 7kg i ca 2 mån 10kg för 159kr du får den 11 lådan gratis

• alexix

hej..
    tycker oxå att toa-lätt är bra!
    ingen lukt o sand över allt..
    den är skit bra!

Svar på tråden Vilken kattsand tycker ni är bra?