• lmk444

colobom

Våran familj fick ytterigare en familjemedlem den 16:e Juni i år (2010). En son som på sitt vänstra öga har colobom. Det står väldigt lite om detta på nätet. Så jag undrar om det finns någon där ute som har egna barn med denna missbildning?
    Vill i sådanafall veta allt som man kan berätta om sin erfarenhet kring detta med colobom.

• Svar på tråden colobom
  • lmk444

Tack för ditt svar Våran kille har "bara" iriscolobom. Och han är också väldigt tidig i sin utvecklining. Rullade runt innan han var tre månader och sitter i princip själv nu och är 6 månader gammal Du vet inget om några sidor på nätet där man kan läsa om det här? Har du någon bild på din dotter? Hur tycker du att det känns med det här synfelet/missbildningen? Har du acceptera det eller hur man ska uttrycka det? Själv tyckte jag att han såg väldigt konstig ut i början men nu tänker jag inte på det yttre längre. Hoppas bara att han kommer att acceptera det själv när han blir äldre. Mvh. Linda Skrattande

• lmk444

Hej,
    Jag håller med om att det är kul att få kontakt med någon med liknande "problem"Glad 
    Något jag funderar över är om han på något vis störs av sitt colobom för han är en humörsmänniska utan dess like. Vilket är jättjobbigt. Han har inte ro i kroppen att vara själv längre stunder. Han skriker/gnäller ganska ofta. Min andra två barn har varit världens snällaste när dem var under 1 år. Vet inte om han är frustrerad över något eller om det bara är hans temprament. Hur har din tjej varit/är? Ska vi bli vänner på fb? Vem ska jag isådanafall söka efter? / Linda Ps. Farmor på biden.Ds
Svar på tråden colobom