lättskötta gröna växter?
Kan ni ge tips på lättskötta blommor/ gröna växter att ha inomhus?
har inte det stora intresset och kunskap för att klara av mina blommor känner jag.
så ge gärna några tips för lite vill man ju ha i sina fönster iallafall.
Kan ni ge tips på lättskötta blommor/ gröna växter att ha inomhus?
har inte det stora intresset och kunskap för att klara av mina blommor känner jag.
så ge gärna några tips för lite vill man ju ha i sina fönster iallafall.
garderobsblomma, finns att köpa på tex ikea
Japansk peppar, ser lite ut som bonzai.
Ju tjockare blad en grön växt har, desto bättre brukar den vara på att överleva uttorkning. (Då behöver man bara se till att inte vattna ihjäl den, men det är ju lättare att undvika...
)
Svärmors tunga
Helt klart Garderobsblomma, min favorit.
Paradisträd.. brukar finnas billigt på ikea..
köp svärmorstunga eller alovera. Jag är EXPERT på att döda växter,,men just de två blommorna har jag ännu inte lyckats döda *ler stort*
garderobsblomma, alla suckulenter som Danbala skriver, fikusar.
Det är rätt många blommor som tål lite tuffare behandling.
Gullranka är lätt, den ska helst inte stå i fönster ... jättefin att ha på väggen ... kan växa och bli många, många meter lång ...
Kaktusar ...
Svärmorstunga är också lätt ...
Jag tycker väl att alla gröna växter som inte blommar är lätta att få att överleva bara man kommer ihåg att vattna dom mer än 2 ggr i månaden
Jag har inte speciellt gröna fingrar, och vattnar inte mina blommor så ofta, planterar om dom vartannat år .. och jag har haft mina växter i många år nu ...
.. men kan säga att de blommor jag INTE lyckats hålla vid liv är: murgröna, prickblad och miniros ...
Lycka till
Garderobsblomma & orkidéer!
Samt yuccapalmer.