• Majken

    Deluxpinglornas sommar-noll-femmor

    Deluxpinglornas sommar-noll-femmor!


    Vi är ett gäng glada & trevliga Deluxpinglor som har hängt ihop här på FL sedan hösten 2004. Vi har följts åt genom försöken att bli gravida, våra graviditeter, förlossningar, våra barns första år och nu kör vi vidare och följer deras fortsatta utveckling...

    Det här är Deluxpinglorna, våra "sommar-noll-femmor" och deras småsyskon

    2005
    16/5: Lyllo - Majken + Kajsa
    27/5: VildaMaria - Vilhelm
    3/6:   Majken - Malvina
    6/6:   A lie - WidarVendela
    8/6:   LabLover - LilyIris
    9/6:   Kardemumman - Felix
    19/6: Decemberflicka - Hannah + Elias
    20/6: Missisola - EbbaAlva
    24/6: Ninnie - Elicia + Elvira
    23/7: Tösagumman - Elliot + Henning 


    Love my M-girls
  • Svar på tråden Deluxpinglornas sommar-noll-femmor
  • A lie

    Lägger så klart till bland favvoriterna!!  :)


    ♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • A lie

    är lite smått irriterad på mig själv inte minst.. hade bokat in en träff med fjordhästföreningen i Götene (tar drygt 1h) att köra. skulle vara där kl 17, men sa att jag skulle komma strax efter 17.30. hade nämligen lovat J att ta simskolan med W så han kunde jobba... (och sen ta med barnen på träffen) bara att jag typ räknade mad att simskolan slutade samtidigt som den började Skäms... så nu sitter jag hemma och är arg på mig själv.. hade väl hunnit dit lagom tills de slutade... jaja hoppas de hittar en bättre tid till nästa träff... tycker kl 17 är en dum tid för länsövergripande aktiviteter... eller skulle alla ni hinna på såna möten utan problem?


    ♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • LabLover
    A lie skrev 2010-10-11 18:45:36 följande:
    är lite smått irriterad på mig själv inte minst.. hade bokat in en träff med fjordhästföreningen i Götene (tar drygt 1h) att köra. skulle vara där kl 17, men sa att jag skulle komma strax efter 17.30. hade nämligen lovat J att ta simskolan med W så han kunde jobba... (och sen ta med barnen på träffen) bara att jag typ räknade mad att simskolan slutade samtidigt som den började Skäms... så nu sitter jag hemma och är arg på mig själv.. hade väl hunnit dit lagom tills de slutade... jaja hoppas de hittar en bättre tid till nästa träff... tycker kl 17 är en dum tid för länsövergripande aktiviteter... eller skulle alla ni hinna på såna möten utan problem?
    Om jag flexade ut tidigare från jobbet ja, inte annars. Tråkigt att du missade det.
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & en bulle i ugnen ♥
  • Majken
    A lie skrev 2010-10-11 18:45:36 följande:
    är lite smått irriterad på mig själv inte minst.. hade bokat in en träff med fjordhästföreningen i Götene (tar drygt 1h) att köra. skulle vara där kl 17, men sa att jag skulle komma strax efter 17.30. hade nämligen lovat J att ta simskolan med W så han kunde jobba... (och sen ta med barnen på träffen) bara att jag typ räknade mad att simskolan slutade samtidigt som den började Skäms... så nu sitter jag hemma och är arg på mig själv.. hade väl hunnit dit lagom tills de slutade... jaja hoppas de hittar en bättre tid till nästa träff... tycker kl 17 är en dum tid för länsövergripande aktiviteter... eller skulle alla ni hinna på såna möten utan problem?
    Med det jobb jag har idag så skulle det väl funka, jag kan styra mina tider ganska fritt så länge jag sköter mitt jobb och gör det jag är ålagd att göra. Kan även sköta en del hemifrån och på vilka tider jag vill, så då funkar det ju att sluta tidigare ibland om det behövs...
    Love my M-girls
  • A lie
    Majken skrev 2010-10-12 16:04:34 följande:
    Med det jobb jag har idag så skulle det väl funka, jag kan styra mina tider ganska fritt så länge jag sköter mitt jobb och gör det jag är ålagd att göra. Kan även sköta en del hemifrån och på vilka tider jag vill, så då funkar det ju att sluta tidigare ibland om det behövs...
    jag kan ju också oftast bestämma mina arbetstider själv... möten osv går ju såklart inte att flytta på... undervisning bestäms låångt i förväg så den kan jag påverka om jag vet om lika långt innan...  samma sak med J..  så vi har det väl rätt bra så...

    men om vi tar det ett steg till då.. om ni skulle gå tidigare från jobbet för ett sådant möte... är det då självklart att era män kan hämta barnen på förskolan? / komma hem och ta dem tills att ni åker.. eller behöver ni ta dem med er?

    I måndags bestämde de nästa möte på kursen.. till fredag kl 16.00 (!!!) Det betyder att jag måste köra hemifrån kl 15 - senast! ska göra och lasta en häst innan (sånt kan ta tid.. men en ren och snäll häst får man väl ändå räkna med 15 min för att haka på transport, packa i osv) Jobbar jag dessutom 30 min väg bort (vilket inte låter helt orimligt i mina öron...) så innebär det att om allt flyter bra så kan jag åka från jobbet kl 14

    jag kan väl på ett sätt tycka tiden är OK - förutsatt att man går ut i samband med info/anmälan att det är dessa tider som gäller.. Eftersom ingen tid fanns angivet när jag lämnade intresseanmälan, så tog jag för givet att det skulle vara tider utanför normala arbetstider + skälig restid...

    jaja har ivf påpekat det ehla och de ska försöka boka in bättre tider framöver...
    ♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • Majken
    A lie skrev 2010-10-14 09:59:02 följande:
    jag kan ju också oftast bestämma mina arbetstider själv... möten osv går ju såklart inte att flytta på... undervisning bestäms låångt i förväg så den kan jag påverka om jag vet om lika långt innan...  samma sak med J..  så vi har det väl rätt bra så...

    men om vi tar det ett steg till då.. om ni skulle gå tidigare från jobbet för ett sådant möte... är det då självklart att era män kan hämta barnen på förskolan? / komma hem och ta dem tills att ni åker.. eller behöver ni ta dem med er?

    I måndags bestämde de nästa möte på kursen.. till fredag kl 16.00 (!!!) Det betyder att jag måste köra hemifrån kl 15 - senast! ska göra och lasta en häst innan (sånt kan ta tid.. men en ren och snäll häst får man väl ändå räkna med 15 min för att haka på transport, packa i osv) Jobbar jag dessutom 30 min väg bort (vilket inte låter helt orimligt i mina öron...) så innebär det att om allt flyter bra så kan jag åka från jobbet kl 14

    jag kan väl på ett sätt tycka tiden är OK - förutsatt att man går ut i samband med info/anmälan att det är dessa tider som gäller.. Eftersom ingen tid fanns angivet när jag lämnade intresseanmälan, så tog jag för givet att det skulle vara tider utanför normala arbetstider + skälig restid...

    jaja har ivf påpekat det ehla och de ska försöka boka in bättre tider framöver...
    Inser att vi är bortskämda när jag tänker efter såhär...men vi lever ju i det och blir lite "fartblinda" antar jag?

    Jarkko har också väldigt stor flexibilitet på sitt jobb, de kan jobba in komptid och även använda den i princip hur och när de vill, så OM jag ska iväg på något så är det aldrig några problem (så länge det inte krockar med typ utbildningar/möten men det har det aldrig gjort för oss).

    Nu har ju vi det så att han i princip ALLTID hämtar eftersom han slutar före mig. Jag lämnar alltid runt 08-tiden (efter att jag bytte jobb blir det oftare runt 09-09.30-tiden) och han hämtar henne runt 15-tiden, så det är sällan vi drabbas av de "problem" du beskriver.
    Love my M-girls
  • N i n n i e

    Låter ju som de satt kursen väldigt tidigt A lie! Förvånad För oss hade det kanske funkat, men inte alltid. T lämnar alltid tjejerna och så hämtar jag vid 15. Om jag skulle vilja iväg på något på eftermiddagen så måste T och jag göra upp innan så det passar med hans jobb att vi kan byta så jag lämnar och han hämtar. Det brukar gå bra om man har lite framförhållning. Vi pusslar med våra scheman intill minsta millimeter för att kunna få så mycket tid som möjligt tillsammans med barnen. Jag började jobba 75% efter föräldraledigheten, men när kontentan blev att jag förra månaden jobbade 201 timmar men fick betalt för 75%, som jag bett om  Obestämd så kändes det inte helt OK, så jag går upp till 100% nu...

    Det har gått så bra för Lill-fia hos dagmamman. Hon trivs och har det toppen där! Bakar bullar, sopsorterar, har skogs-Mulle, mini-gympa m.m... Känns verkligen toppen. Gör lite ont att stortjejen gått miste om allt det där.

  • LabLover
    A lie skrev 2010-10-14 09:59:02 följande:
    jag kan ju också oftast bestämma mina arbetstider själv... möten osv går ju såklart inte att flytta på... undervisning bestäms låångt i förväg så den kan jag påverka om jag vet om lika långt innan...  samma sak med J..  så vi har det väl rätt bra så...

    men om vi tar det ett steg till då.. om ni skulle gå tidigare från jobbet för ett sådant möte... är det då självklart att era män kan hämta barnen på förskolan? / komma hem och ta dem tills att ni åker.. eller behöver ni ta dem med er?

    I måndags bestämde de nästa möte på kursen.. till fredag kl 16.00 (!!!) Det betyder att jag måste köra hemifrån kl 15 - senast! ska göra och lasta en häst innan (sånt kan ta tid.. men en ren och snäll häst får man väl ändå räkna med 15 min för att haka på transport, packa i osv) Jobbar jag dessutom 30 min väg bort (vilket inte låter helt orimligt i mina öron...) så innebär det att om allt flyter bra så kan jag åka från jobbet kl 14

    jag kan väl på ett sätt tycka tiden är OK - förutsatt att man går ut i samband med info/anmälan att det är dessa tider som gäller.. Eftersom ingen tid fanns angivet när jag lämnade intresseanmälan, så tog jag för givet att det skulle vara tider utanför normala arbetstider + skälig restid...

    jaja har ivf påpekat det ehla och de ska försöka boka in bättre tider framöver...
    Det brukar fungera. Maken är ganska mån om att jag gör saker på min fritid även om han iaf just nu lägger mer tid på sin. Innan vi fick barn var det tvärtom så det jämnar nog ut sig i det långa loppet. Så länge han inte ska resa har han bättre möjligheter att vara flexibel än jag. F ö så hämtar han flickorna tre dagar/vecka.
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & en bulle i ugnen ♥
Svar på tråden Deluxpinglornas sommar-noll-femmor