• ArtISkin

Föräldralediga i Norge

Jag kommer flytta till Oslo om nån månad och kommer även vara föräldraledig f.o.m November om allt går som det ska Glad

• ArtISkin
    norgefru skrev 2011-09-04 17:47:40 följande:
    Heej
    Jag är föräldrarledig med min dotter som är 8 månader och "nyflyttad" till Jessheim nordöst om Oslo. Någon i närheten som är intresserad av att hitta på några barnaktiviteter? =)

Jag bor i Oslo men är inte föräldraledig förän om två månader Glad men har barn sen innan.
  • ArtISkin
    norgefru skrev 2011-09-05 09:27:11 följande:
    Hej! Och grattis till godingen i magen!! =)
    Vår dotter är endast 8 månader men vi pratar redan om syskon till henne. Alla barn förtjänar att få ett syskon =) Men än får det vänta lite. Nu är det bara full fokus på henne =)=)
    Träffas jätte gärna! Nu när vintern kommer och det blir mörkt och trist är det bra med lite roliga aktiviteter och kul att få träffa lite nytt folk.
    När du blivit föräldrarledig igen och vill ta en fika eller en promenad så planerar vi in det! Vi kommer gärna in till Oslo en dag.
    Kram
    Tack tack Glad Ja jag kommer ju inte ha så mycket att göra sen när ungarna är på barnehage och det bara blir jag och lillen under dagarna. Så fika och annnat låter toppen. Känner ingen som har barn i Oslo. 

Visst vill man ha syskon Glad Barn är underbara. Men det blir direkt mycket svårare när man har två. Jag tror jag och min man fick en liten chock när vår dotter kom för det förändrades så mycket. Allt blev svårare. Men sen när man väl kom i rutin så blev allt bättre. Och nu ska vi ha tre Tungan ute Jag hoppas verkligen inte det blir samma chock igen. De sägs ju att den största skillnaden ska vara mellan ett till två. Inte två till tre   
  • ArtISkin
    elinson skrev 2012-03-07 17:25:42 följande:
    kanske är det liv i denna tråden :)

Jag har en son på 6 veckor och vi ska snart ta första turen hem till mina föräldrar i Sverige. Nån som vet hur det fungerar med pass till de här små? Behöver de pass eller håller det med födelsattest? Om det behövs legitimation var får man isåfall tag på det?

Vi ska köra bil ena vägen och flyga tillbaka.

Du behöver inget pass mellan sverige och norge
Svar på tråden Föräldralediga i Norge