• mirre67

Min väninna har tömt sitt barns klasskonto..

Ja, jag fick reda på detta igår..väninnan har hand om sitt barns klasskonto där de sparat pengar för att bl a kunna ha lite hjälp när de tar studenten i vår. Igår ringde väninnan till mig och var helt knäckt, bara grät i telefonen och talade om att hon tömt hela kontot!! Alltså, jag visste inte vad jag skulle säga..blev helt ställd. TRodde verkligen inte det här om min väninna. Nu ska klassen snart börja använda pengarna och min väninna vet inte alls vad hon ska göra, det handlar om sådär 15000 kr som är borta. Jag har ingen möjlighet att hjälpa henne, då jag är arbetslös och hon har ingen som hon kan låna av säger hon. Någon som har några förslag?? Usch, önskar så jag kunde hjälpa henne och låna henne pengarna men har som sagt ingen som helst möjlighet till det.

• Svar på tråden Min väninna har tömt sitt barns klasskonto..
  • Stumpan84

Ehm din tråd ligger väldigt fel för detta handlar inte om familjelivs site men säg till din vännina att hon fr fan stå sitt kast! Hur fan kan man göra så mot sitt barn och dens klass?? Fatta hennes barn kommer bli hatad! Jag hade skällt ut henne efter noter och sen gjort jävligt klart för henne att hon får göra va fan som helst för att få tillbaka dom pengarna för sitt barns skull!

• Bedan

Jag vet inte riktigt vad du vill ha ut av tråden då du inte skrivit någon fråga eller nått, men jag känner bara spontant att kärringen borde åka dit! Ifall man har det kärvt ekonomiskt borde man kanske låta bli att handskas med andras pengar! Tillfället gör tjuven så att säga och då är det kanske bättre att inte låta sig frestas.

• mirre67
    Stumpan84 skrev 2010-10-12 09:38:47 följande:
    Ehm din tråd ligger väldigt fel för detta handlar inte om familjelivs site men säg till din vännina att hon fr fan stå sitt kast! Hur fan kan man göra så mot sitt barn och dens klass?? Fatta hennes barn kommer bli hatad! Jag hade skällt ut henne efter noter och sen gjort jävligt klart för henne att hon får göra va fan som helst för att få tillbaka dom pengarna för sitt barns skull!
    Hm..ja, misstänkte att tråden hamnade lite fel..vart ska man lägga den och kan man flytta den själv?? Ja, jag hade faktiskt mest av allt lust att skälla ut henne efter noter precis som du säger, men samtidigt vet jag inte om det varit någon större vits med det just då eftersom hon var helt förtvivlad..jag tycker ändå synd om henne på något vis..är nog lite för blödig ibland..för det är klart du har rätt!
  • Bedan

Finns det ingen pappa som kan hjälpa till? För barnets skull menar jag för det är ju barnet som kommer få ta skiten i skolan!

• Topcom

Öh hon kan ju inte bara "råka" tömma kontot?? Det är väl inte synd om henne alls, hon fick ett förtroende att ta hand om kassan, just för att ingen mystisk människa SKA kunna tömma kontot, och så gör hon det själv?! 

• Topcom
    Bedan skrev 2010-10-12 09:43:48 följande:
    Finns det ingen pappa som kan hjälpa till? För barnets skull menar jag för det är ju barnet som kommer få ta skiten i skolan!
    Jo, ellerhur, pinsamt för barnet "Min mamma har förstört hela klassens student.."
  • mirre67
    Bedan skrev 2010-10-12 09:43:48 följande:
    Nä, det finns tyvärr inte det..hennes ex skiter i både henne och barnen..och han vägrar betala ett öre mer än underhållet hon får..så där finns inget att hämta..ja, det är otroligt synd om barnet och det är därför väninnan mår så dåligt över vad hon gjort..jag blev faktiskt helt chockad när jag fick veta det, trodde inte det här om henne, att hon skulle kunna göra något sånt..hon älskar verkligen sina barn och gör allt för dem..också gör hon såhär.."skakar på huvudet"..
  • Linda1976

Jag hade faktiskt berättat för rektorn, hon är kriminell.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Twiist3d

Jag skulle sett till så att hon ALDRIG MER
    får ta hand om någon annans ekonomi...

Svar på tråden Min väninna har tömt sitt barns klasskonto..