Inlägg från: mirre67 |Visa alla inlägg
  • mirre67

Min väninna har tömt sitt barns klasskonto..

Ja, jag fick reda på detta igår..väninnan har hand om sitt barns klasskonto där de sparat pengar för att bl a kunna ha lite hjälp när de tar studenten i vår. Igår ringde väninnan till mig och var helt knäckt, bara grät i telefonen och talade om att hon tömt hela kontot!! Alltså, jag visste inte vad jag skulle säga..blev helt ställd. TRodde verkligen inte det här om min väninna. Nu ska klassen snart börja använda pengarna och min väninna vet inte alls vad hon ska göra, det handlar om sådär 15000 kr som är borta. Jag har ingen möjlighet att hjälpa henne, då jag är arbetslös och hon har ingen som hon kan låna av säger hon. Någon som har några förslag?? Usch, önskar så jag kunde hjälpa henne och låna henne pengarna men har som sagt ingen som helst möjlighet till det.

• Svar på tråden Min väninna har tömt sitt barns klasskonto..
  • mirre67
    Stumpan84 skrev 2010-10-12 09:38:47 följande:
    Ehm din tråd ligger väldigt fel för detta handlar inte om familjelivs site men säg till din vännina att hon fr fan stå sitt kast! Hur fan kan man göra så mot sitt barn och dens klass?? Fatta hennes barn kommer bli hatad! Jag hade skällt ut henne efter noter och sen gjort jävligt klart för henne att hon får göra va fan som helst för att få tillbaka dom pengarna för sitt barns skull!
    Hm..ja, misstänkte att tråden hamnade lite fel..vart ska man lägga den och kan man flytta den själv?? Ja, jag hade faktiskt mest av allt lust att skälla ut henne efter noter precis som du säger, men samtidigt vet jag inte om det varit någon större vits med det just då eftersom hon var helt förtvivlad..jag tycker ändå synd om henne på något vis..är nog lite för blödig ibland..för det är klart du har rätt!
  • mirre67
    Bedan skrev 2010-10-12 09:43:48 följande:
    Finns det ingen pappa som kan hjälpa till? För barnets skull menar jag för det är ju barnet som kommer få ta skiten i skolan!
    Nä, det finns tyvärr inte det..hennes ex skiter i både henne och barnen..och han vägrar betala ett öre mer än underhållet hon får..så där finns inget att hämta..ja, det är otroligt synd om barnet och det är därför väninnan mår så dåligt över vad hon gjort..jag blev faktiskt helt chockad när jag fick veta det, trodde inte det här om henne, att hon skulle kunna göra något sånt..hon älskar verkligen sina barn och gör allt för dem..också gör hon såhär.."skakar på huvudet"..
  • mirre67
    Linda1976 skrev 2010-10-12 09:46:59 följande:
    Jag hade faktiskt berättat för rektorn, hon är kriminell.
    Jo, i och för sig..samtidigt har ju kontot stått i hennes namn, så frågan är väl om hon juridiskt kan betraktas som kriminell?? Hon har ju tagit ut pengar från sitt eget konto så att säga. Moraliskt däremot, kan hon ju definitivt kallas kriminell, det håller jag med om..
  • mirre67
    Bedan skrev 2010-10-12 09:48:35 följande:
    Om hon inte kan få det får hon ta ett sms-lån! De är ju sällan att rekommendera, men i detta fall så bör hon försöka på alla sätt att få tillbaka pengarna!
    Ja, det kan jag hålla med om. Men hon har betalningsanmärkningar har jag fått veta också, kan man få ett sånt lån då??
  • mirre67
    Sthlmsparlan skrev 2010-10-12 09:51:36 följande:
    Hon får väl sälja saker och leva extremt snålt nu. Vad har hon använt pengarna till?
    Ja, du det frågade jag också. Hon talade om att hon har skitdåligt ställt och knappt haft mat ibland. Då började med att "låna" av kontot, sen rullade det bara på var svaret jag fick. Tycker det är så hemskt för hennes barn och det är därför jag skulle önska jag kunde hjälpa henne. För barnets skull alltså. Det talas ju om sms-lån här som förslag från en del, vet du något om hur det funkar, kan man få det om man har betalningsanmärkningar? Hon har några stycket talad hon också om.
  • mirre67
    Kjell2 skrev 2010-10-12 10:04:36 följande:
    Några saker att tänka på
    Ta absolut inga lån i ditt namn åt henne
    Om du lånar pengar direkt till henne se till att få ett påskrivet låneavtal och var beredd på att du inte får tillbaka pengarna
    Nej, jag skulle aldrig ta ett lån i mitt namn. Jag har heller ingen möjlighet att låna henne pengarna då jag är arbetslös. Men tack ändå för tipsen!
  • mirre67
    studentbruttan29 skrev 2010-10-13 15:27:18 följande:
    Låt henne sitta i skiten, varför i helskott vill du hjälpa någon som STULIT.

Jo, jag förstår vad du menar, men det är barnet jag tänker på..att jag vill hjälpa alltså..
Svar på tråden Min väninna har tömt sitt barns klasskonto..