Inlägg från: Ellikapellika |Visa alla inlägg
  • Ellikapellika

Kan inte behålla min papegoja längre :( Var vänder jag mig?

Hur har det gått med lilla gojan? Har hon fått ett nytt hem?

Vi fick placera om våra gojor när vi fick barn tätt & det var & är jättejobbigt, men fåglarna mår bra allihop.
    Nu när barnen blivit lite större så har vi skaffat nymfkakaduor :D
    papegojforum.se är en bra sajt där man kan få råd & kan annonsera efter nytt hem åt sin fågel.

• Ellikapellika

Jag valde att inte ta betalt för mina gojor. Vissa gick till uppfödare & andra till privatpersoner. Vi skrev inga avtal då det så vitt jag förstått inte finns någon juridisk giltighet i sådana avtal. Men jag pratade mycket med personerna som fåglarna ev. skulle flytta till & valde de som kändes "rätt" . Vi hade tur så alla hamnade i bra hem. två av dem fick vi tillbaka då omplaceringen inte blev bra för den ena & familjesituationen ändrades i den andres hus, men vi hade tur & de fick komma till samma tjej där de har haft det bra.
    Jag litar på personerna vi omplacerat fåglarna hos & vi har kommit överens om att om det skulle vara så att situationen förändras så vill vi bli kontaktade & få möjlighet att ta tillbaka fågeln alt. vara med & besluta om ny ägare ifall vi inte har möjlighet att ta tillbaka fågeln.

Detta är några år sedan & då kände jag inte till papegojforum.se, men idag skulle jag främst försöka omplacera via annons där eller fråga där om någon känner till en seriös person som är villig att ta hand om en fågel.
    Där hänger seriöst fågelfolk & de är mycket kunniga så det känns som ett tryggt ställe.

Morhuvade är kära fåglar, stora gojor i liten förpackning & en av mina absoluta favoritarter!
    Jag hoppas verkligen att ni hittar en lämplig ägare till henne :D

Svar på tråden Kan inte behålla min papegoja längre :( Var vänder jag mig?