Inlägg från: Jeneral |Visa alla inlägg
  • Jeneral

Kan inte behålla min papegoja längre :( Var vänder jag mig?

FruNaftra skrev 2010-10-17 16:01:36 följande:
    Detta är en morhuvad papegoja och det finns inga restriktioner för den arten
    EXAKT samma sits som jag är i! Jag har 2st morhuvade, bröder, och jag vet att den dagen ett barn kommer in i bilden så måste jag göra mig av med dom, det finns helt enkelt ingen plats. Jag har redan nu sån himla ångest över att bli "ytterligare en av alla dåliga ägare" som gör sig av med sina gojjor. Jag vill absolut inte heller lägga ut på blocket då det känns som merparten där är oseriösa. Ringde uppfödaren och frågade om han kunde ta tillbaka dom, men han hade ingen plats.
    Har till och med funderat på att avliva dom om jag inte hittar ett jättebra hem till dom. Vill inte att dom ska hamna hos någon som sen tröttnar på dom och låter dom sitta i en bur i källarn resten av livet eller säljer dom vidare till någon ännu mer oseriös.
    Bästa vore om någon uppfödare tog dom, eller någon som haft fåglar i massvis med år så man vet att dom inte bara tröttnar en dag plus att man vet att dom får det bra där dom hamnar om personen i fråga är väldigt kunnig.
    Är bara så rädd att man ska bli totalt häcklad på fågelforum om få massa skit för att dom tycker att man är dålig och oansvarig.

Men det är i ju i sådana forum det "seriösa folket" hänger, så det får väl bli att man hör sig för där när den dagen kommer iallafall och så hoppas jag att det löser sig för oss båda! Det är ingen rolig situation att vara i.
Svar på tråden Kan inte behålla min papegoja längre :( Var vänder jag mig?