• tricksen

Äventyrsbad

Vad har ni för erfarenheter av att åka till äventyrsbad med en 10 månaders bebis?
    Orkar hon vara där tänkte jag... Men man kanske får ta med vagnen in?
    Tänkte att hon får bada lite men hon får ju inte bada så länge så jag skulle vilja höra hur ni har gjort när ni varit och badat.

• Svar på tråden Äventyrsbad
  • Mummy

Med tanke på att det är dyrare (oftast) på äventyrsbad än vanliga bad hade jag åkt till ett vanligt bad. Vid 10 månader spelar det ingen roll om det är ett äventyrsbad eller inte. (Dock bara om det funnits varmare bassäng än de vanliga)

• shitvadjaghatar

Alltså, tänkte du ta in barnvagnen i simhallen?

Typiskt småbarnsmammor med sömnbrist och bara bäbis på hjärnan. Nej, det tror jag inte uppskattas speciellt mycket.

En 10 månaders skulle jag ta till en vanlig simhall, ev med uppvärmd pool.
    Lycka till!

• foto

Vår son har sedan tidigt älskar att bada så vi har varit på ett antal bad Vi har tagit med vagnen på några bad i Göteborg och det har inte varit några problem alls, ring bara och hör med dem innan.

• tricksen
    Mummy skrev 2010-10-12 20:39:08 följande:
    Med tanke på att det är dyrare (oftast) på äventyrsbad än vanliga bad hade jag åkt till ett vanligt bad. Vid 10 månader spelar det ingen roll om det är ett äventyrsbad eller inte. (Dock bara om det funnits varmare bassäng än de vanliga)
    Vi ska åka eventuelt en Weekend med en annan familj som har lite äldre barn så därför blir det isåfall äventyrbad!
  • saltflingan

Tja om det finns en varm barnpool så varför inte, men vad ska ni hitta på efter ca 30 minuter när bebisen har fått nog?

Barnvagnar brukar man vara tvungen att lämna redan innan omklädningsrummet så det är väl isåfall om ni tar bort sittdelen ifrån chassit. Men jag tycker det verkar meckigt.

Om jag trots allt valt att åka så skulle jag låta en vuxen vara påklädd och ta hand om bebisen och sen det sista man gör är att byta om och bada med bebisen.

• shitvadjaghatar
    foto skrev 2010-10-12 20:47:50 följande:
    Vår son har sedan tidigt älskar att bada så vi har varit på ett antal bad Vi har tagit med vagnen på några bad i Göteborg och det har inte varit några problem alls, ring bara och hör med dem innan.
    har ni tagit in vagnen in på badet? Vid poolen? Förvånad
  • Mummy

Vagnar brukar man vanligtsvis inte få ha med sig in, pga utrymningssvårigheter vid en ev utrymning. Men kan inte isf ha med babyskyddet? (Om ni fortfarande använder sånt)

• jesslin

Vi hade med oss in en mjuklift dem gången Emilia var under ett år. Och där sov hon en stund trots oväsen från badet. Men vagn får man inte ta in. Nu är det ett kombinerat äventyrsbad/simhall(eriksdalsbadet) som vi åkt till. Hon var nog 9-10 månader då tror jag. Där finns det en varmare babypool.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • SUD
    shitvadjaghatar skrev 2010-10-12 20:42:12 följande:
    Alltså, tänkte du ta in barnvagnen i simhallen?

Typiskt småbarnsmammor med sömnbrist och bara bäbis på hjärnan. Nej, det tror jag inte uppskattas speciellt mycket.

En 10 månaders skulle jag ta till en vanlig simhall, ev med uppvärmd pool.
    Lycka till!
    ja ha o hur tänker du då givetvis kan man ha med vagn till badhuset vad gör du om du har äldre barn säger till dem nej tyvärr ni kan inte få åka tll äventyrsbadet idag för det finns folk som säger att vi är inte välkomna för ni har en lillebror på 4 månader. sorgligt!!!
  • SUD

har aldrig varit på något bad där det inte har varit en självklarhet att man tar med barnvagen in vid poolen.......

• frk Carlsson

Vårt badhus här i stan är ett äventysbad, så det är dit man får gå om man ska bada. Våra barn har varit där sen de var 6v resp 8v, minsta har dock inte haft premiär där än men det kommer väl. Det går jättebra att ta med vagnen in här, det finns en slang i duschen så man kan spola av hjulen och sen kan bäbisen ligga i bara blöjorna i vagnen (det är ju ganska varmt och fuktigt där inne). Vi har badat med dem i bubbelpool korta stunder när de varit små. En 10-månaders kan man ju göra mer grejer med tänker jag

Och glöm inte vattenflaska

Tuva 060524 ,Vilda 080422 ,Sigge 100609
  • frk Carlsson

Oj, att man inte FÅR ta med vagnen in alltså? Här marknadsför de sig stenhårt med att det är ett "familjebad" - så alla i familjen är välkomna oavsett ålder. Och det där med att en bäbis inte har ngt där att göra tycker jag inte stämmer. Man kan väl bada ett litet tag och sen fika/äta och ha trevligt tillsammans. Våra barn som är 2 och 4 pallar ju inte heller att bada så länge i stöten, de kanske badar typ 45 min, sen är de slut...men nog är det värt att åka med dem för det... I vanliga simhallar etc är det ju dessutom mkt kallare i vattnet och i luften mot för på ett äventyrsbad. Så jag tycker nog att det är perfekt att ta med en bäbis till just ett sånt

Tuva 060524 ,Vilda 080422 ,Sigge 100609
  • SUD
    frk Carlsson skrev 2010-10-13 12:37:50 följande:
    Vårt badhus här i stan är ett äventysbad, så det är dit man får gå om man ska bada. Våra barn har varit där sen de var 6v resp 8v, minsta har dock inte haft premiär där än men det kommer väl. Det går jättebra att ta med vagnen in här, det finns en slang i duschen så man kan spola av hjulen och sen kan bäbisen ligga i bara blöjorna i vagnen (det är ju ganska varmt och fuktigt där inne). Vi har badat med dem i bubbelpool korta stunder när de varit små. En 10-månaders kan man ju göra mer grejer med tänker jag

Och glöm inte vattenflaska
    håller verkligen med.., visst är det jätte kul o se barna       =)
Svar på tråden Äventyrsbad