• buggabo

    missfall

    Då var det dax igen.. missfall nr två.. antagligen är jag för gammal. Blir ganska lätt gravid, men får inte behålla. Är ju 44 nu..

  • Svar på tråden missfall
  • Bette

    Hej,

    Vad tråkigt, hoppas det går vägen för er snart. Har ni funderat på äggdonation? Det är ett bra alternativ om man har svårt att få barn men vill ha barn.

    Vi har gjort ÄD beh och har en son som är tio månader, går med stormsteg mot elva månader.

    Kramar

    Bette

  • buggabo

    Tack för ditt svar. Tyvärr känns äd inte aktuellt. Och sen ville jag inte ha barn senare än till nästa sommar. Tycker att jag är för gammal..

  • Primrose

    Tyvärr får många nästan räkna med några missfall när man är litet äldre och försöker få barn. Men försök litet till - det kan lyckas, trots allt. Jag blev gravid och fick tre missfall och gjorde sedan två misslyckade IVF-försök och blev sedan gravid "naturligt" igen. Allt detta inom loppet av 1,5 år. Jag fyllde 44 år två månader efter att min son föddes.
     Nu är jag 45 år och har varit gravid en gång till, med missfall som följd. Jag ville egentligen inte vara mycket äldre än 45 år om jag skulle bli mamma en andra gång, men nu har jag tänjt på gränsen litet och sätter gränsen vid 46 år. Så en 4-5 månader till har jag på mig om jag ska hinna gå igenom graviditeten innan jag fyller 47 år.

    Har du några barn sedan tidigare?

  • solsken70

    Hej Bette!

    Var någonstans gjorde ni ÄD? Fick ni vänta länge på en tid? Vad kostar det? Hur går behandlignen till innan ÄD får man hormon tabletter eller något annat? Vi funderar på ÄD i Prag.

    Tusen tack på förhand!   

Svar på tråden missfall