Inlägg från: Dägan |Visa alla inlägg
  • Dägan

Huvudvärk-Migrän

Är gravid i v17 och går hemma halvt sjukskriven, då jag mår dåligt på morgonen.
    Har nästan varit standard att spy två gånger på morgonen innan man kanske börjar bli människa. 

Äter Lergigan comp för illamåendet. De hjälper hyfsat, jag spyr inte när jag väl får behålla tabletten. Men illamåendet kan sitta i länge. Men jag märker så fort jag inte tar den. Då kommer huvudvärken.

Men nu har jag fått migrän... Så då spyr jag av de oxå. Har haft tre "anfall" på fem dagar. 

E de någon mer som haft så under sin graviditet... Ovanligt mycket huvudvärk/migrän?
    Vad kan man göra åt de? 

• Svar på tråden Huvudvärk-Migrän
  • Dägan

Jag äter ju inga speciella migrän tabletter... Utan har tagit Eeze. Men dom innehåller ju diklofenak, o de ska man ju inte äta om man försöker bli med barn eller när man e gravid.

Hade turen att få en tid hos läkaren imorgon på MVC. Så jag får väl se vad dom säger.

• Dägan

Jo jag fick träffa läkaren och han skulle skriva ut Imegran till mig. Men såklart så fanns inte den på apoteket när jag kom dit. Men hon sa att de skulle komma dagen efter.
    Just dagen efter fick jag åter ett migrän anfall... Så jag fick skicka iväg sambon istället. MEN!!! De hade fortfarande inte kommit. Så nu visade de sig att de kunde ta upp till flera veckor innan de kunde komma. Så de blir att kontakta läkaren igen o få något annat som kan finna spå apoteket. Fick ytterligare ett anfall idag, så då kan man sumera att jag fått fem anfall på sju dagar... Kan inte vara normalt.
    De blir som du sa "Sessan87" Jag kan knappt skilja på om jag spyr för gravidieteten eller för migränen.

Men jag hade velat veta VARFÖR man får de... typiskt att de är just under graviditeten. Men jag fick inget bra svar av läkaren jag träffade i torsdags. Så får väl testa med en ny läkare.

Får jag reda på något mer eller om någon annan får de så skriver jag de här.

Hoppas vi löser detta! Glad

• Dägan

Jag har redan glasögon som jag använder när jag ser på tvo sitter framför datorn. Så jag har faktiskt använt mina lite mer nu... Men de hjälpte inte för mig.

Har gått o varit lite irriterad idag... Ringde till MVC för att säga att jag ville ha en annan sort migrän tablett för de tar visst flera veckor innan min skulle komma. O då fick jag ta de med min vårdcentral istället för de fanns ingen läkare på MVC.
    Ringer till min vårdcentral o får prata med en sköterska som blir nästan lite arg lät de som, på apoteket som inte hade den tabletten hemma. Men hon skulle prata med en läkare om vad för annan sort jag kunde ta. Så skulle hon ringa mig sen.
    Sitter i bilen påväg till jobbet när de ringer i mobilen. De visar sig att jag hade fått vänta länge på att imigran skulle komma till mitt apotek... Den tillverkas inte längre! AHHHH!!! Jag blir så trött. Då kunde väl jag fått en annan istället o inte haft den helvetes helg jag haft med två anfall...

Men hon på vårdcentralen skulle som sagt fixa en annan sort. Sen ringde hon o sa att de fanns att hämta på apoteket.

Men den tabletten som jag ska äta istället har jag sagt nej till en gång innan... Jag är inte jätte nojjig över vissa grejer med min graviditet. Men mediciner e ju uppdelade i vissa kategorier när man är gravid om vad som är lämpligt o ta o inte ta. Kategori A är bäst o har ingen skada på fostret.
    Imigran var med i "B" men den nya sorten var i "D"... E de bara jag som e dum eller ska man stå på sig...

• Dägan

Någon som har ätit "Sumatriptan"?
    Det är den som jag fått på recept men vill inte plocka ut,
    då den tillhör kategori "D"

• Dägan

Jag har testat en annan metod som vekar funka på mig. Jag har gått upp klockan 5 på morgonen o ätit ett knäckebröd och ett glas mjölk, sen gått o lagt mig igen. Har gjorde de nu i snart fyra veckor. Har inte haft ett migränanfall sen jag började med de. Bara lite vanlig huvudvärk, men de har gått över.

Svar på tråden Huvudvärk-Migrän