Inlägg från: queenofangels |Visa alla inlägg
  • queenofangels

Huvudvärk-Migrän

ja har fått dexofen utskrivet o va inga problem o äta. har även ätit några andra sorter som inte funkade lika bra för mig.

• queenofangels
    Sessan87 skrev 2010-10-17 15:45:14 följande:
    Ja jag hör också av mig om jag får några svar eller kanske någon lösning (eller åtminstone bättring) på det hela.
    Har också fått diklofenak men de hjälpte inte på mig, blev bara supertrött och sov 16 timmar i sträck, men när jag vaknade så fanns huvudvärken kvar.
    Fick dexofen utskrivet också, men det får man inte ta som gravid längre så det var bara att hiva de tabletterna innan jag ens hann testa dem.
    De har inte fått fram något alternativt läkemedel till dexofen än heller.
    när sa dom att man inte får äta dom??? står ju på fass hemsida att dom inte e skadliga för barnet, men kan gå ut i mjölken näär du ammar.
  • queenofangels

ja skulle inte äta något som dom inte visste något om. men den e inte som imigran fast annat namn? fick nån imigran fast hette något annat först, men funkade inte på mig så fick dexofen istället.

• queenofangels
    Sessan87 skrev 2010-10-19 00:25:54 följande:
    Ang Dexofen, så ändrades det bara för några dagar sedan enligt de 7 apoteken jag har varit på.
    Dexofen ska tas bort ur sortimentet helt.
    Jag åt det under min andra graviditet så det var därför jag blev så förvånad när jag inte kunde hämta ut det på apoteket den här gången, fastän jag precis hade fått nytt recept på det.
    Vi har 7 apotek här (I karlskrona) och ingen av dem har dexofen hemma längre, och ingen av dem kan beställa hem mer heller.
    Gick upp på förlossningen som ligger några trappor ovanför ett av apoteken och frågade ifall de hade några kvar, men de får inte heller ge ut längre.
    Och då sa läkaren som jag träffade där att det har visat negativa effekter på fostrets hjärta de senare veckorna under graviditeten, så därför tas det bort.

Det är all info jag har fått.
    då får ja klara mig utan dom nu dom sista dagarna i min grav, vill ju inte att bebisen ska må dåligt. de jobbiga e bara att ja ahr migrän varje dag nu :(
  • queenofangels

aldrig ätit, fick citodon utskrivet idag istället för dexofen. skulle tydligen va bra o de hjälpte mig idag.

Svar på tråden Huvudvärk-Migrän