• supersnabben

    Nu kommer ett årsdagen!

    Nu närmar sig ett års dagen av Zacharias födelse/död.
    Och dagen efter fyller storebror fem år.
    Vet inte hur jag ska hantera detta riktigt!
    Kyrkan ringde och meddelade att  minnesskylten som ska sitta på asklundsgraven vi bestämt har kommit nu, men Zacharias är ännu inte urnsatt. Har inte orkat!!
    Vill inte känna efter. Har inte tid. det är ju helt absurt. Vadå inte ha tid!!!

  • Svar på tråden Nu kommer ett årsdagen!
  • supersnabben

    Zackarias grav är så fin nu! Men oj vad mycket snö det låg på graven när storebror skulle få följa med dit i förra veckan! Blev ledsen igen! Vet inte vad det är med mig!!! Borde väl vara glad åt mina älsklingar här hemma!

  • MY2004

    vill börja med att beklaga sorgen. Min dotters grav är helt igensnöad och jag har inte varit där på ett tag, jag har ett litet bord här hemma där jag tänder ljus o ställer blommor. visst har jag lite dåligt samvete för att jag inte har varit vid den "rätta" graven, där hon ligger...men jag försöker tänka att hennes själ är runt oss i familjen, där vi är.
    Sorgen är ju som du beskriver, ibland kommer stunder som känns "normala" och så kommer stunder då man bara rasar ner i hålet, i overkligheten som är en hemsk verklighet, alla frågor, skuldkänslor.....
    Stunder när livet går vidare och man gläds och känner lycka över de man har där hemma.
    Stora kramar till dig o din familj!!!!

  • supersnabben

    Tack my2004!
    Jag har också en liten plats här hemma och självklart är det väl så att han finns hos oss överallt som du säger och inte speciellt vid graven! Men det är sååå sorgligt när man inte ens kan se stenen!

  • supersnabben

    Är så ledsen idag. Vill ha Zach hos mig! Ligger bredvid din storebror och gråter!

Svar på tråden Nu kommer ett årsdagen!