Emmylou skrev 2010-10-14 12:25:20 följande:
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 12:29
Hej, hann inte skriva klart innan inlägget for iväg.
Jag funderar på det här med underställ, tröja/ långkalsonger. Sonen börjar på dagis i januari, kommer då vara 1 ½. Ullunderställ tycker jag funkar toppen & håller värmen bra. Men, han kan ju inte ha det på sig hemifrån på morgonen, det är ju flera timmar tills de ska ut så han hinner ju svettas floder. Så, hur gör ni? Sätter personalen på underställ innan barnen går ut- hinner dom det?
Säger som pedagog: Helst inte... skulle en förälder komma med det önskemålet mer än en enstaka gång eller så skulle vi försöka förklara hur resurskrävande det är att ta av kläderna, ta på underställ, sen ta på kläderna igen och sen ytterkläderna. Att göra så på ETT barn är en sak, att klä på ett helt gäng (kanske 6-7 ungar per vuxen) är nåt annat

Och i synerhet i början när barnen börjar lära sig att ta av och på sig själva är det lite besvärligt med en massa extra moment.
Som förälder förstår jag att det kan vara lite knixigt med kläder ibland, men jag har verkligen försökt ha ytterkläder som blir lagom varmt ihop med de vanliga innekläderna. Det har inte känts rimligt att begära av personalen att ta på underställ innan de går ut. och ju enklare det är desto tidigare har min son också kunnat lära sig att klara påklädningen själv.